Dartonit wrote:Elvileg jó kell legyen rá. Csak a kipufogó leömlők mások, a többinek passzolni kell.
Azt a v8 állatot nem fogom kihagyni, ha arra járok mindenképp beugrok!
A 2.8asnak a szelepfedele nem jó a 2.9esre,tesómnak is ez volt a gond, a 2.9-esen szélen 4 csavar van és másabb is a kialakítás.
A 2.8as alu szelepfedél az jó rá de arra fúrni kell plussz egy lyukat a csavarnak.
Íme egy kép a 2.9esről.
Attachments
34892187.jpg (82.02 KiB) Viewed 9011 times
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Dartonit wrote:Elvileg jó kell legyen rá. Csak a kipufogó leömlők mások, a többinek passzolni kell.
Azt a v8 állatot nem fogom kihagyni, ha arra járok mindenképp beugrok!
A 2.8asnak a szelepfedele nem jó a 2.9esre,tesómnak is ez volt a gond, a 2.9-esen szélen 4 csavar van és másabb is a kialakítás.
A 2.8as alu szelepfedél az jó rá de arra fúrni kell plussz egy lyukat a csavarnak.
Íme egy kép a 2.9esről.
Amit tőlem vett az is 2.9-es, csak angol. 2.9E a betűjele.
Dartonit wrote:Elvileg jó kell legyen rá. Csak a kipufogó leömlők mások, a többinek passzolni kell.
Azt a v8 állatot nem fogom kihagyni, ha arra járok mindenképp beugrok!
A 2.8asnak a szelepfedele nem jó a 2.9esre,tesómnak is ez volt a gond, a 2.9-esen szélen 4 csavar van és másabb is a kialakítás.
A 2.8as alu szelepfedél az jó rá de arra fúrni kell plussz egy lyukat a csavarnak.
Íme egy kép a 2.9esről.
Amit tőlem vett az is 2.9-es, csak angol. 2.9E a betűjele.
Akkó nem szótam
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Jó hogy felraktad a képet, mert máris látom azt, amit akarata. A kérdésem a szelepfedél passzítása volt, hanem a közös leömlő. Vagyis hogy az injektorost ha átalakítom karburátorosra, akkor a közösítő passzol-e. De a képen látom, hogy az oldalankénti 3 leömlő nagyjából egyforma távolságra van egymástól.
Az én tartalék musztáng motoromnak nem egyforma, az 1. és a 2, egész közel egymáshoz, majd nagy szünet és jön a 3. leömlő.
FONTOS KÉRDÉS! Ha a 2,9-es injektorost átalakítom karburátorosra, akkor mekkora teljesítményre számíthatok? Illetve mekkora teljesítméyn vesztésre??
A 2.9 EFI hány lovas? Látom, hogy vannak olyanok közöttük, amelyeken van légmennyiségmérő a két szívőcső végén, és van olyan, amelyiket nincsen, csak a szűrő! Ez hogy lehet?
A vezetékelésük bonyolult ezeknek a motoroknak?
Gondolok itt arra, hogy ki lehet-e fűzni szépen mindent, és úgy beépíteni a blokkot újra. Még egy kérdés: minden 2,9-es hengerfeje vasból van? Nekem fontos a motor súlya, de a meglévő áttétel miatt fontos, hogy a régi bevált v6-os legyen a motor. (csak arra passzol) Az új mondeó motorok így nem jöhetnek szóba.
noko01 wrote:
Látom, hogy vannak olyanok közöttük, amelyeken van légmennyiségmérő a két szívőcső végén, és van olyan, amelyiket nincsen, csak a szűrő! Ez hogy lehet?
A vezetékelésük bonyolult ezeknek a motoroknak?
- Két fajta van. Légtömegmérős, és lambdaszondás. Az utóbbival elvileg kevesebb a macera, de majd Bogyó megmondja az igazat.
noko01 wrote:
FONTOS KÉRDÉS! Ha a 2,9-es injektorost átalakítom karburátorosra, akkor mekkora teljesítményre számíthatok? Illetve mekkora teljesítméyn vesztésre??
Attól függ milyen karbi+szívósor kombóra gondolsz. Egy szimpla 38-as Dgav nyilván nem lesz egyenértékű egy négytorkos Holley-val, vagy hengerenkénti karburálással. Nekem 38-as volt rajta, és nem éreztem számottevő különbséget, de elvileg kb. -15 ló.
noko01 wrote:A 2.9 EFI hány lovas? Látom, hogy vannak olyanok közöttük, amelyeken van légmennyiségmérő a két szívőcső végén, és van olyan, amelyiket nincsen, csak a szűrő! Ez hogy lehet?
A vezetékelésük bonyolult ezeknek a motoroknak?
Gondolok itt arra, hogy ki lehet-e fűzni szépen mindent, és úgy beépíteni a blokkot újra. Még egy kérdés: minden 2,9-es hengerfeje vasból van? Nekem fontos a motor súlya, de a meglévő áttétel miatt fontos, hogy a régi bevált v6-os legyen a motor. (csak arra passzol) Az új mondeó motorok így nem jöhetnek szóba.
2.9 és 2.4 V6-os két féle létezett: van légtömegmérős és van MAP szenzoros. a régebbi amin 2 légtömegmérő van, az uj ami már nem hsznál légtömegmérőt. Neked ha karbizra akarod alakítani tök mindegy melyiket veszed, ugyis ledobod róla az efi-t (azt meg külön el is lehet adni). a karbisra alakítás legnehezebb pontja a gyujtás, hiszen az efi-s gyujtást önmagban nem tudod használni. mivel ellentétse irámyban forog a veztengelye mint a sima 2.8, ezért annak a gyujtásást sem tudod egy-az-egyben használni, ha meg a gyári TFI-t nem vezérli semmi, fix 10 fokon van gyujtás, ami szintén nem tul jó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Dartonit! Ami tőled van karbi, az milyen? Azzal lenne max. 15 Le veszteség? Végül is azt tervezem, hogy a te közösítődet és karburátorodat raknám fel, az injektoros motorra. Van egy régi motorom, ami hegerenkénti Bosch injektoros, de az injektor része rossz. Hagyományos, megszakítós gyújtás van rajta vákumos előszabályozóval, és azzal működött. Ugye azok a motorok is 2,9-esek? Nagy aludoboz a tetején, és külön vezetékeken kapja a kaját minden henger. Szóval a legfőbb kérdés, hogy az említett (hengerenkénti befecsis motor) Dartonit szerintem 38-as karbijával és a vákumszabályozós megszakítós gyuszival mit adhat le.
Ez a motor nem 2.9-es (ha nem mókolt), de karbis szívósor szempontjából teljesen ugyanaz az általam adott 2.9essel. Szóval a lényeg, rámegy a szívósor és a karbi, viszont amit adtam, az csak 32-es. (2.0 V6on volt) Ezzel és a megszakítóval nem tud többet 120 lónál. Ha szerzel rá 38as karbit, 2.8as szívósort(ha a moci 2.8as), elvileg 135 ló körül. De a nyomatéka így is jó, csak a magasfordulati teljesítményre van igen erős hatással.
A szívósor megszerzése gondot jelenthet. A musztáng motor gyárilag 2,8-as, a karbi ránézésre is, nagyobb, tehát az jó lenne. Csak annak a szívósora nem passzol erre a motorra. Ez a fenti motor amúgy milyen? (ccm, Le) "E" betű van rajta!
Ha minden igaz a zöld autóban fentebb egy 2.8i van ha nem valami átépítés. Amúgy az a fehér seprőnyél mi célt szolgál a ( menetirány szerinti ) bal oldalon ?
noko01 wrote:A szívósor megszerzése gondot jelenthet. A musztáng motor gyárilag 2,8-as, a karbi ránézésre is, nagyobb, tehát az jó lenne. Csak annak a szívósora nem passzol erre a motorra. Ez a fenti motor amúgy milyen? (ccm, Le) "E" betű van rajta!
Lehet akár 2.0, 2.3 vagy 2.8 is. A K-jet mindre rámegy.