2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

itthoni tengelyekröl elég rossz a tapasztalat. Sunya öccse a mantába amit vett 1-2 honap után elkopott, ha jól tudom a shrick (remélem jól irtam) vált be neki. Krisztián 3100-ébe sem vált be a hazai tengely, azt hallottam hogy ő is kintröl akar venni. a http://www.oldcars.de -n is árulnak, ott is érdemes megnézni az árat. én olyan 40000-t hallotam amikor keresgettem a 2.8-hoz, de most a cossie project miatt inkább nem akarok tengelyt venni (sok pénzbe lenne 4 db). ha nem akarsz sokat költeni rá, akkor kevésbé fokolt tengelyt vegyél, az elmegy a széria cuccokkal. Meg a nagyon elfokolt tengelyel egekbe kell tekerni az alapjáratot, és még ott is dadog.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Nem olcsó hobby ez a tuning :cry:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Nem olcsó hobby ez a tuning :cry:
Hat nem a fene enne` meg... (az enne mellett az a vesszo az ekezet,felre ne ertsd :) )
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Nem olcsó hobby ez a tuning :cry:
Hat nem a fene enne` meg... (az enne mellett az a vesszo az ekezet,felre ne ertsd :) )

Helyedben csigára költenék nem veztengelyre (de ez az én véleményem).
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

a csiga az egy elég lassu állat, az minek a motorba? jól összenyálkázza az egész belsejét :?: meg mit csinálsz a két szemével, kilóg a kipufugon hátul? :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

:D :D :D
Ha kipufogóban tárolod, akkor semmit sem nyálkáz össze, sőt még nyomok neki egy kis vazelint, hogy jobban szaladjon. Ha pedig kidugja a szemét a kipufogón, akkor megjelenik a műszerfalon az ENGINE DAMAGE felirat. :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Nem olcsó hobby ez a tuning :cry:
Hat nem a fene enne` meg... (az enne mellett az a vesszo az ekezet,felre ne ertsd :) )

Helyedben csigára költenék nem veztengelyre (de ez az én véleményem).
Ha meg csak csigara kene kolteni....de ott a sok velejaroja...meg sztem az utolag turbositasok hosszutavon nem a legbiztosabb megoldasok csak akkor ha tenyleg faszan, profi alkatreszekkel van megepitve ami nagysagrendekkel tobb koltseg egy jo szivotuningnal.
Az ketsegtelen, hogy a turboval lehet elerni a legnagyobb teljesitmenyt, de ha ravennem magam egy 2.8 turbora akkor nem elegednek meg 0.5bar koruli nyomassal amit meg elvisel egy teljesen gyari allapotu
motor(ami mar magaban eleg szep penz)hanem beleesnek a turbosok `betegsegebe` a nyomas emelese,nagyobb turbo,stb..amihez mar kovacsolt cuccok kellenek meg hadd ne soroljam tovabb.

A cossit sem respektalom jobban Capriba,szerintem regi autoba menjen regi motor,de ez is csak az en velemenyem...

na mostmar megyek, kiirtam magam mara :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

én villamosmérnök lévén és szervizben dolgozva utálom az összes computert, mindig mindegyik bedöglik. viszont ha már mocicsere, akkor szerintem nem rossz dolog az ECU-s moci. idén 2 caprit épitettünk át computeres mocira, mind a kettö elöször szivás volt, de igy hogy ki lettek ismerve a buktatói elég sok elönyére derült fény. egyik elönye pl, hogy nagyobb esélyel kapsz jó állapotu ilyen mocit, mivel egy jó 10 évvel fiatalabbak. Ha rendesen össze van kötve minden, egyszerübb tud lenni mint egy karbi beállítás (nekem legalábbis). aztán ha esetleg szigoritanak a környezetvédelmi normákon, ezekkel a mocikkal lehet teljesíteni, mig a régiekkel nem nagyon. és ezt emlegetik már egy ideje, hogy lesz szigoritás. és persze vannak ellenérvek is. de szerintem ez a jövö.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Az a jo hogy ilyen szinesek vagyunk mi emberek es legtobbunknek mas az elkepzelese, de ez igy jo, kinek a pap, kinek a papne..

Szemely szerint en azt szeretem, amikor egy capriban olyan motor van amit raktak gyarilag bele es ha mar tuningol valaki akkor szamomra nagyobb elismeres ha pl egy 25ev koruli mocibol hoz ki nagyobb teljesitmenyt a gyarinal.
Gyorsulasi versenyeken hallottam mar nehany kommentet,pl egy off 2.0 gsi 16v motorral szerelt manta legyorsult valami ujabb autot,es kerdezi az egyik a masikat, te, ebben milyen motor van? 2.0 gsi 16v valaszul, mire a masik: ja...

Az teny,hogy a legtobb hazai capris nincs eleresztve anyagilag, ezert torekszunk a olcsobb es lehetoleg megbizhatobb technika irant.

A zoldkartya dolog meg egy vicc ami itt Mo-n folyik, kb ugy lehet szerezni mint ha boltban vennel 1kg kenyeret..
Ha nem mert adatod van csak valami beirt, es belefutsz 1 ellenorzesbe, akkor sem tudjak bizonyitani semmivel sem hogy a mereskor nem volt hatarertek alatt, 1 25 eves technikanal barmikor elallitodhat a karbi...akarhogy szigoritjak.
Autobuszmotorok emisszios vizsgalataibol irtam a diplomamunkamat, es
azoknal a dog regi dizelmotorkonal is olyan hatarertekek lesznek a jovoben is meg jopar evig hogy el sem hinnetek. Mas euro szabvanyok vonatkoznak az ujjonan uzembehelyezet motorokra es a regi technikara.
Ha a volantarsasagok minden egyes buszanak teljesitenie kene a legujabb szabvanyokat akkor az osszes csodbe menne, attol ne feljetek hogy a regi moci nem fog atmenni a zoldkartyan meg jo par evig.
A muszaki vizsga mar manapsag is gazosabb,mert ott hamar lebukhat a szerviz aki szar autora adja meg, keves kockaztatja az engedelyet szaros 30-40ezer forintert.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

a zöldkártya témában nem igazán arra gondoltam amit leirsz. a márkaklub szövetségen belül szoktunk dumálni más klubok vezetöivel is, és mindenki tök más dologtol fél, nem attol hogy átmegy e a zöldkártyán az auto. a legrosszabb helyzetben a trabi-wartburg klub van, mert náluk az a veszély fenyeget, hogy katalizátor nélkül nem használható majd a verda, ami trabinál állítólag az auto értékének többszöröse. A régi vasakkal kapcsolatban is van tervezet, amiböl vannak igen sötét dolgok is, reméljük nem azt a verziót fogadják majd el. Csak pár példa:

- katalizátort kell szerelned a verdára. nem olcso dolog.
- veteránosítják a régi nosztalgia verdákat, és az OT rendszámmal csak talira engedéjjel vagy vasárnap közlekedhetsz (erre van europai példa). aki nem felel meg a veterán követelményeknek, nem kap "zöldkártyát"
- büntetöadó a nem környeyetbarát jármüvekre, pl a normál biytositás 2x

szerncsére itthon olyan a gépjármüpark, hogy ezt egyhamar végigvinni nem lehet, de ilyesztő a kép, és az unios dolgok elég kemények. csak ott van pénz miböl megcsinálni ezt. persze most a legrosszabb képet festettem. az autos szervezetek pedig arra törekednek, hogy ne legyenek ilyen rendeletek. a MAVAMSZ is próbál lépni, de ő inkább csak a veterán verdák érdekeit képviseli, a legtöbb Capri pedig sohasem lesz az. Ezért is szeretnénk minél jobban összefogni a márkaklubokkal, hogy tudjuk jobban képviselni az érdekeinket. Mert egy 50 fős Capri klub nem érdekel senkit, de egy több ezer fős szövetség már inkább.

tuningra visszatérve: valahol értem amit mondasz, én sem birom a golf motoros kispolszkikat. én kitoltam egy kicsit a határt, mert fordba ford motor az nálam még simán belefér. hiszen a pl 2.8i tuningolva annyi mint egy alap cossie. de ez persze csak nézőpont kérdése, amig nekem nem eset be az ajton rohadt olcson a cossie, én is a 2.8-at akartam reszelgetni. csak jöt a nagyobb moci olcsobban mint egy tengely, és elkapta az agyamat a gépszij. Belegondolva ha meglesz az átépités már nem is lesz "igazi" capri az auto, de hát ugye a lovak. :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Hat remeljuk, hogy ne hozzanak valami durva rendeletet...az autosoknak nem lenne jo az biztos.
Barcsak mar ott tartanek, hogy osszemerjem a tuning 2.8imet egy cossival, de ami kesik nem mulik! :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

jó hir: bemondták a hiradóba hogy az EU baszogatja a magyar kormányt a használt autokra kiszabott regadó miatt. változtaniuk kell rajta. lehet hogy nemsokára megint megéri majd esetleg kintröl hozni autot, és nem kell itthon motorcsere után regadót fizetni. reméljük a legjobbakat. :D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

bogyo28 wrote:jó hir: bemondták a hiradóba hogy az EU baszogatja a magyar kormányt a használt autokra kiszabott regadó miatt. változtaniuk kell rajta. lehet hogy nemsokára megint megéri majd esetleg kintröl hozni autot, és nem kell itthon motorcsere után regadót fizetni. reméljük a legjobbakat. :D
... vagy csak másképpen fogják leverni rajtunk a dolgot... én erre tippelek :evil:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Én abban bizok, hogy ők is tudják hogy nem rajtunk lehet nagyot fogni. Az uj verdákon EU szabvány a regadó, és azon lehet nagyot kaszálni, nem a pár régi auton.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

bogyo28 wrote:Én abban bizok, hogy ők is tudják hogy nem rajtunk lehet nagyot fogni. Az uj verdákon EU szabvány a regadó, és azon lehet nagyot kaszálni, nem a pár régi auton.
akkor miért emelték meg nemrég ennyire a reg. adót? És azóta emelték a veterán autókét is... ki kell menni Ausztriába... akár 10 autó, 1 rendszámmal, egy biztosítással... :ru: na ott nem az autókedvelőkön akarnak meggazdagodni...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
Post Reply