váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Ügyes mester volt aki ilyen szépen átalakított a váltóvéget. :ru:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: váltók

Post by nyujoe »

uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?

előre is köszi
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum? :oops:
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Na hali!
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: váltók

Post by daniv6 »

Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
csak azért is......batman
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Blant wrote:
szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum? :oops:
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Na hali!
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.
Köszi a segítséget.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: váltók

Post by daniv6 »

Blant wrote:
daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!
Kösz.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|
csak azért is......batman
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

daniv6 wrote:
Blant wrote:
daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!
Kösz.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|
elektromos vezérlésö váltót vagy computerrel hajtasz meg vagy átalakítod a kick-down bowdenesre vagy vákumosra. ha simán csak valamire kötni nincs hova, meg amit felsorosz azok alapán nem tud váltani...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

nyujoe wrote:uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?

előre is köszi
kicsit barátibb a kapcsolhatósága. meg kell még nézni hogy mások e az áttételek, és hogy egyforma e a ricni a kardánba csuszáshoz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

A ricnit holnap megnézem, de asszem sűrű!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás (rudazatos vagy mi) 4seb. ez meg más....
Last edited by Guba István on Mon May 04, 2009 7:48 pm, edited 1 time in total.
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
nyelestengely és harang cs.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
nyelestengely és harang cs.
Nekem ilyen volt fent. Harang csere volt, és le kellett szedni a nyeles tengely végét ami a főtengelybe megy. Ha jól emlékszem 15-ről 13-ra.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Bár már soxor kiveséztük röviden összefoglalom:

Más harang kell hozzá és nyelestengely csere, mert a sorosé rövidebb. Nehéz, macerás, felejtsdel :) Ha találsz hozzá cuccokat, akkor találtál egy V6 váltót, ami jobb neked. Ne vedd meg azt a vaterán :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

köszi. akkor a régiből át tudom rakni a harangot, gondolom az nem nagy ügy, meg a nyeles tengelyt. Az lehet a macerásabb....(kaptam ezt a váltót, és olyan jónak néz ki. ami benne van az meg a végét járja)Esetleg azt nem tudjátok, hogy a hátsó főtengely szimeringet milyet érdemes betenni? Úgy emlékszem elég hülye mérete van, elég drága, és nekem elég hamar elhagyja magát. Talán nincs is oda olyan nagy választék...
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
Post Reply