
váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: váltók
uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?
előre is köszi
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?
előre is köszi
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Na hali!szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum?
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: váltók
Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
csak azért is......batman
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: váltók
Köszi a segítséget.Blant wrote:Na hali!szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum?
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.
Ford Capri MkI Essex
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: váltók
Kösz.Blant wrote:Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|
csak azért is......batman
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
elektromos vezérlésö váltót vagy computerrel hajtasz meg vagy átalakítod a kick-down bowdenesre vagy vákumosra. ha simán csak valamire kötni nincs hova, meg amit felsorosz azok alapán nem tud váltani...daniv6 wrote:Kösz.Blant wrote:Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
kicsit barátibb a kapcsolhatósága. meg kell még nézni hogy mások e az áttételek, és hogy egyforma e a ricni a kardánba csuszáshoz...nyujoe wrote:uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?
előre is köszi
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
A ricnit holnap megnézem, de asszem sűrű!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás (rudazatos vagy mi) 4seb. ez meg más....
Last edited by Guba István on Mon May 04, 2009 7:48 pm, edited 1 time in total.
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
nyelestengely és harang cs.Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: váltók
Nekem ilyen volt fent. Harang csere volt, és le kellett szedni a nyeles tengely végét ami a főtengelybe megy. Ha jól emlékszem 15-ről 13-ra.Bogyo28 wrote:nyelestengely és harang cs.Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
Ford Capri MkI Essex
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Bár már soxor kiveséztük röviden összefoglalom:
Más harang kell hozzá és nyelestengely csere, mert a sorosé rövidebb. Nehéz, macerás, felejtsdel :) Ha találsz hozzá cuccokat, akkor találtál egy V6 váltót, ami jobb neked. Ne vedd meg azt a vaterán :)
Más harang kell hozzá és nyelestengely csere, mert a sorosé rövidebb. Nehéz, macerás, felejtsdel :) Ha találsz hozzá cuccokat, akkor találtál egy V6 váltót, ami jobb neked. Ne vedd meg azt a vaterán :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
köszi. akkor a régiből át tudom rakni a harangot, gondolom az nem nagy ügy, meg a nyeles tengelyt. Az lehet a macerásabb....(kaptam ezt a váltót, és olyan jónak néz ki. ami benne van az meg a végét járja)Esetleg azt nem tudjátok, hogy a hátsó főtengely szimeringet milyet érdemes betenni? Úgy emlékszem elég hülye mérete van, elég drága, és nekem elég hamar elhagyja magát. Talán nincs is oda olyan nagy választék...
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i