váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Guba István wrote:köszi. akkor a régiből át tudom rakni a harangot, gondolom az nem nagy ügy, meg a nyeles tengelyt. Az lehet a macerásabb....(kaptam ezt a váltót, és olyan jónak néz ki. ami benne van az meg a végét járja)Esetleg azt nem tudjátok, hogy a hátsó főtengely szimeringet milyet érdemes betenni? Úgy emlékszem elég hülye mérete van, elég drága, és nekem elég hamar elhagyja magát. Talán nincs is oda olyan nagy választék...
ha jól olvasom neked most 4 sebességes váltód van. na abból se a harang se a nyelestengely nem jó ebbe a váltóba. a hátsó szimering meg kb 1000 HUF a gyári, cromaxnál bármikor kapsz, szerintem minden váltószétszedésnél cserés, főleg ennyiért...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Igen, most ami benne van, az 4 seb.es. Akkor nem küzdök vele, ha nem lehet összehozni. Esetleg a 4gangosba tudok kapni valahol alkatrészeket, ha fel akarom újítani?
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Guba István wrote:Igen, most ami benne van, az 4 seb.es. Akkor nem küzdök vele, ha nem lehet összehozni. Esetleg a 4gangosba tudok kapni valahol alkatrészeket, ha fel akarom újítani?
álltalában igen, de persze ha tudnánk hogy milyen 4 sebességesed van könnyebb lenne. ha pl ilyened, lehet jobban jársz ha gyüjtesz pénzt egy másik váltóra:

http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... arbox.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Ilyesmi. Így harang nélkül kicsit fura, de a váltókarok, és a tolatólámpa kapcsoló elhelyezkedése határozottan emlékeztet az enyémre... Olyan szarok ezek? Milyet érdemes tenni bele, és van-e valakinek, mennyiért? :D
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Guba István wrote:Ilyesmi. Így harang nélkül kicsit fura, de a váltókarok, és a tolatólámpa kapcsoló elhelyezkedése határozottan emlékeztet az enyémre... Olyan szarok ezek? Milyet érdemes tenni bele, és van-e valakinek, mennyiért? :D
nem azt mondtam hogy nagyon szar, csak ilyen idős korukra elő szokott velük fordulni néhány dolog: a kulissza hajlamos kikopni, amitől megnehezedik a váltás, extrém esetben nem is lehet berakni sebességbe, ill. el szokott törni a kulissza. és ha már esetleg szétkopott a belseje, árban olcsobb itthon egy type 9 diesel váltó + V6 harang (ez kb 30 pénz szokott lenni), vagy egy belső kapcsolásu 4 sebességes, ez 10 körül beszerezhető...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Értem, köszi. Igen, néha össze szokott akadni, amikor hanyattmenetből hirtelenkedek egyesbe, és akkor mint a beton. Sehova nem lehet betenni. Más nincs vele, csak az orrán száján dől belőle az olaj. Gondolom ez csak szimmering lehet. Esetleg egy 5-ös jó lenne, de ha nem,akkor ezt megcsinálom valahogy szerintem...
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Guba István wrote:Értem, köszi. Igen, néha össze szokott akadni, amikor hanyattmenetből hirtelenkedek egyesbe, és akkor mint a beton. Sehova nem lehet betenni. Más nincs vele, csak az orrán száján dől belőle az olaj. Gondolom ez csak szimmering lehet. Esetleg egy 5-ös jó lenne, de ha nem,akkor ezt megcsinálom valahogy szerintem...
szerintem érdemes lenne leszedni, szépen lepucolni kivül-belül, kapjon uj tömitéseket és szimeringet, és a kulisszában érdemes a szétkopott tengelyt cserélni. ez olajjal együtt is megvan 10-ből, és nem kell kardánt cserélned mint pl ha 5 -sre váltanál...

hátsó szimering az a cromaxnál is van gyári, és nem drága, de ha mindent akarsz cserélni akkor:

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-TRANSIT-TYPE ... 1|294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-CAPRI-TYPE-F ... 1|294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;

bár a tömítést fillérekből legyártják a jókai téren....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Köcce a tanácsot. Asszem felújítás lesz a vége. Van egy barátom, itt lakik nem messze tőlem, tömítésekkel foglalkoznak, megcsinál bármit, csak hengerfej tömítést nem. Szimmeringet is lehet kapni, vagy akár csináltatni a Super-seal-nél, talán ha szinkrongyűrűt vagy mit kell cserélni....de nem recseg váltáskor, akkor biztos jó.
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: váltók

Post by Zacy »

Guba István wrote:Köcce a tanácsot. Asszem felújítás lesz a vége. Van egy barátom, itt lakik nem messze tőlem, tömítésekkel foglalkoznak, megcsinál bármit, csak hengerfej tömítést nem. Szimmeringet is lehet kapni, vagy akár csináltatni a Super-seal-nél, talán ha szinkrongyűrűt vagy mit kell cserélni....de nem recseg váltáskor, akkor biztos jó.
A Szétszedésről és felújításról dobhatnál fel pár képet majd, én is ilyen váltóval küzdök. De nem nagyobb feladat megcsinálni mint pl egy Danuviából kicsalni egy kicsit nagyobb teljesítményt. Nekem sikerült, remélem a váltó is fog menni. :D :D
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Ok, csinálok képeket, bár asszem ez a projekt nem most lesz...de inkább később mint soha :D
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....
Attachments
DSC00551.jpg
DSC00569.jpg
DSC00570.jpg
DSC00571.jpg
DSC00577.jpg
Viszont váltózárat hipp-hopp lehet csinálni :-))))
Viszont váltózárat hipp-hopp lehet csinálni :-))))
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: váltók

Post by Midnight Blue »

Guba István wrote:Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....
Jó lesz az!!! :D Azt a tengelyt én sem értem , hogy gondolták megtömíteni gyárilag :!: :?:
Az Isteni Capri !
User avatar
Guba István
szerszámadogató
Posts: 20
Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigetmonostor

Re: váltók

Post by Guba István »

Elvileg az szorosan van illesztve amikor kijön a gyárból...Csak hát ugye az idők folyamán kicsit ki tágul. Perselyezni lehetne és vonalba fúrni. Gondoltam beragasztom menetrögzítővel, de azért azt csak-csak nyomja, rángatja az erőátvitel...Igazán azt a hátsó alu deknit lehetett volna kicsit nagyobbra gyártani, hogy befedje teljesen, semmi bajom nem lenne. De hát utólag könnyű okosnak lenni. :D
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
User avatar
daniv6
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Balassagyarmat

Re: váltók

Post by daniv6 »

Adott egy aut. váltó. Hogy lehetne elérni azt, hogy ne rántson olyan nagyot, mikor sebességbe teszem? Elég lehet ha a fékszalagon lazítok, vagy bonyolultabb?
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.
csak azért is......batman
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: váltók

Post by Midnight Blue »

daniv6 wrote:Adott egy aut. váltó. Hogy lehetne elérni azt, hogy ne rántson olyan nagyot, mikor sebességbe teszem? Elég lehet ha a fékszalagon lazítok, vagy bonyolultabb?
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.
Ilyenkor van túl a csúcson az automataváltó. Szerintem ne állítgasd a fékszalagokat nagyon! :nem:
Az Isteni Capri !
Post Reply