ha jól olvasom neked most 4 sebességes váltód van. na abból se a harang se a nyelestengely nem jó ebbe a váltóba. a hátsó szimering meg kb 1000 HUF a gyári, cromaxnál bármikor kapsz, szerintem minden váltószétszedésnél cserés, főleg ennyiért...Guba István wrote:köszi. akkor a régiből át tudom rakni a harangot, gondolom az nem nagy ügy, meg a nyeles tengelyt. Az lehet a macerásabb....(kaptam ezt a váltót, és olyan jónak néz ki. ami benne van az meg a végét járja)Esetleg azt nem tudjátok, hogy a hátsó főtengely szimeringet milyet érdemes betenni? Úgy emlékszem elég hülye mérete van, elég drága, és nekem elég hamar elhagyja magát. Talán nincs is oda olyan nagy választék...
váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Igen, most ami benne van, az 4 seb.es. Akkor nem küzdök vele, ha nem lehet összehozni. Esetleg a 4gangosba tudok kapni valahol alkatrészeket, ha fel akarom újítani?
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
álltalában igen, de persze ha tudnánk hogy milyen 4 sebességesed van könnyebb lenne. ha pl ilyened, lehet jobban jársz ha gyüjtesz pénzt egy másik váltóra:Guba István wrote:Igen, most ami benne van, az 4 seb.es. Akkor nem küzdök vele, ha nem lehet összehozni. Esetleg a 4gangosba tudok kapni valahol alkatrészeket, ha fel akarom újítani?
http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... arbox.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Ilyesmi. Így harang nélkül kicsit fura, de a váltókarok, és a tolatólámpa kapcsoló elhelyezkedése határozottan emlékeztet az enyémre... Olyan szarok ezek? Milyet érdemes tenni bele, és van-e valakinek, mennyiért? :D
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
nem azt mondtam hogy nagyon szar, csak ilyen idős korukra elő szokott velük fordulni néhány dolog: a kulissza hajlamos kikopni, amitől megnehezedik a váltás, extrém esetben nem is lehet berakni sebességbe, ill. el szokott törni a kulissza. és ha már esetleg szétkopott a belseje, árban olcsobb itthon egy type 9 diesel váltó + V6 harang (ez kb 30 pénz szokott lenni), vagy egy belső kapcsolásu 4 sebességes, ez 10 körül beszerezhető...Guba István wrote:Ilyesmi. Így harang nélkül kicsit fura, de a váltókarok, és a tolatólámpa kapcsoló elhelyezkedése határozottan emlékeztet az enyémre... Olyan szarok ezek? Milyet érdemes tenni bele, és van-e valakinek, mennyiért? :D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Értem, köszi. Igen, néha össze szokott akadni, amikor hanyattmenetből hirtelenkedek egyesbe, és akkor mint a beton. Sehova nem lehet betenni. Más nincs vele, csak az orrán száján dől belőle az olaj. Gondolom ez csak szimmering lehet. Esetleg egy 5-ös jó lenne, de ha nem,akkor ezt megcsinálom valahogy szerintem...
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: váltók
szerintem érdemes lenne leszedni, szépen lepucolni kivül-belül, kapjon uj tömitéseket és szimeringet, és a kulisszában érdemes a szétkopott tengelyt cserélni. ez olajjal együtt is megvan 10-ből, és nem kell kardánt cserélned mint pl ha 5 -sre váltanál...Guba István wrote:Értem, köszi. Igen, néha össze szokott akadni, amikor hanyattmenetből hirtelenkedek egyesbe, és akkor mint a beton. Sehova nem lehet betenni. Más nincs vele, csak az orrán száján dől belőle az olaj. Gondolom ez csak szimmering lehet. Esetleg egy 5-ös jó lenne, de ha nem,akkor ezt megcsinálom valahogy szerintem...
hátsó szimering az a cromaxnál is van gyári, és nem drága, de ha mindent akarsz cserélni akkor:
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-TRANSIT-TYPE ... 1|294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-CAPRI-TYPE-F ... 1|294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;
bár a tömítést fillérekből legyártják a jókai téren....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Köcce a tanácsot. Asszem felújítás lesz a vége. Van egy barátom, itt lakik nem messze tőlem, tömítésekkel foglalkoznak, megcsinál bármit, csak hengerfej tömítést nem. Szimmeringet is lehet kapni, vagy akár csináltatni a Super-seal-nél, talán ha szinkrongyűrűt vagy mit kell cserélni....de nem recseg váltáskor, akkor biztos jó.
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: váltók
A Szétszedésről és felújításról dobhatnál fel pár képet majd, én is ilyen váltóval küzdök. De nem nagyobb feladat megcsinálni mint pl egy Danuviából kicsalni egy kicsit nagyobb teljesítményt. Nekem sikerült, remélem a váltó is fog menni. :D :DGuba István wrote:Köcce a tanácsot. Asszem felújítás lesz a vége. Van egy barátom, itt lakik nem messze tőlem, tömítésekkel foglalkoznak, megcsinál bármit, csak hengerfej tömítést nem. Szimmeringet is lehet kapni, vagy akár csináltatni a Super-seal-nél, talán ha szinkrongyűrűt vagy mit kell cserélni....de nem recseg váltáskor, akkor biztos jó.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Ok, csinálok képeket, bár asszem ez a projekt nem most lesz...de inkább később mint soha :D
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: váltók
Jó lesz az!!! :D Azt a tengelyt én sem értem , hogy gondolták megtömíteni gyárilagGuba István wrote:Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....


Az Isteni Capri !
- Guba István
- szerszámadogató
- Posts: 20
- Joined: Fri Jan 19, 2007 5:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigetmonostor
Re: váltók
Elvileg az szorosan van illesztve amikor kijön a gyárból...Csak hát ugye az idők folyamán kicsit ki tágul. Perselyezni lehetne és vonalba fúrni. Gondoltam beragasztom menetrögzítővel, de azért azt csak-csak nyomja, rángatja az erőátvitel...Igazán azt a hátsó alu deknit lehetett volna kicsit nagyobbra gyártani, hogy befedje teljesen, semmi bajom nem lenne. De hát utólag könnyű okosnak lenni. :D
1939 BMW R61
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
1960 Danuvia 125
1978 Capri 2000 V6
1987 Yamaha FZR 750 Genesis
1990 Ford Fiesta 1.1i
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: váltók
Adott egy aut. váltó. Hogy lehetne elérni azt, hogy ne rántson olyan nagyot, mikor sebességbe teszem? Elég lehet ha a fékszalagon lazítok, vagy bonyolultabb?
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.
csak azért is......batman
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: váltók
Ilyenkor van túl a csúcson az automataváltó. Szerintem ne állítgasd a fékszalagokat nagyon!daniv6 wrote:Adott egy aut. váltó. Hogy lehetne elérni azt, hogy ne rántson olyan nagyot, mikor sebességbe teszem? Elég lehet ha a fékszalagon lazítok, vagy bonyolultabb?
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.

Az Isteni Capri !