2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Kertem arajanlatot vadi uj 2.8i injektorokra egy itteni cegtol. Gondoltam hogy nem olcso, de a 14.400Ft-os darabar egy lehelletnyit sziven utott!!! :shock:
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Valaki mondja meg legyen szives hany baron megy a 2.8i benzinpumpa.
letoltottem a HM pdf-jet, de abban csak 0.25-0.35kgf/cm2 van aminek nem ismerem a valtoszamat.

koszi
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Én ugy tudom 5 bar a K-jet nyomása, az EFI meg 3 bar. de majd kijavitanak ha hülyeséget mondtam
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

sikerult megnezni a motorkodot,meg a szamot:
NYL a kod
a szam pedig UU val kezdodik, tehat akkor 78as ,elso szerias

ez az NYL kod nem tudom milyen, mert amit Nitro belinkelt, azok kozul egyikkel sem egyezik,ha valaki tudja esetleg akkor ne fojtse magaba :)
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Kerdezte itt egy Fordos srac,hogy nekem milyen nyomasra van beallitva a fuel pressure regulatorom(benzinnyomas szabalyzo).
volt ilyen a gyari 2.8ikhez? azt tudom,hogy turbos autoknak szokott ilyen lenni,de sima szivonal nem tudom mi az ertelme,ha van egyaltalan.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:sikerult megnezni a motorkodot,meg a szamot:
NYL a kod
a szam pedig UU val kezdodik, tehat akkor 78as ,elso szerias

ez az NYL kod nem tudom milyen, mert amit Nitro belinkelt, azok kozul egyikkel sem egyezik,ha valaki tudja esetleg akkor ne fojtse magaba :)
A NYL motorkód nem tudom mennyire jó neked, mert az a V6 2000 motorkódja. Nekem is az van a blokk oldalán. Sőt anno, amikor átépítési engedélyt kellett kérnem hogy az 1.6 sor4-böl 2.0 V6-ot csináljak papiron is, akkor mivel ehez a motorkodu motorohoz volt papirom, ez került az autoba. De mivel nem volt a közlekedési felügyeletnél benne a számítógépbe, hogy ez a motorkodú moci mit tud, ezért nekem kellett róla hivatalos papírt szereznem. A Czirják Róbi adott egy gyári fordos kis könyvet, amiben benne van 94-ig a motorok technikai adatai. Ez azóta is megvan, bene van minden szar, de a NYL motorkodot nem a 2.8-hoz irja. Tehát nem biztos hogy akkori a motorod, csak papiron...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

gigford wrote:Kerdezte itt egy Fordos srac,hogy nekem milyen nyomasra van beallitva a fuel pressure regulatorom(benzinnyomas szabalyzo).
volt ilyen a gyari 2.8ikhez? azt tudom,hogy turbos autoknak szokott ilyen lenni,de sima szivonal nem tudom mi az ertelme,ha van egyaltalan.
Úgy tudom, hogy e célból van egy csavar az injektorfejen. De Driver kollega erről többet tudna mesélni.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Capripower wrote:
gigford wrote:Kerdezte itt egy Fordos srac,hogy nekem milyen nyomasra van beallitva a fuel pressure regulatorom(benzinnyomas szabalyzo).
volt ilyen a gyari 2.8ikhez? azt tudom,hogy turbos autoknak szokott ilyen lenni,de sima szivonal nem tudom mi az ertelme,ha van egyaltalan.
Úgy tudom, hogy e célból van egy csavar az injektorfejen. De Driver kollega erről többet tudna mesélni.
hello
utánalestem a Haynesben és ott van 1 Pressure Regulator (a Fuel Injection System Flow Diagram-on) na szóval a Szerelési tippek menu alatt fent van PDF-ben . Fuel and exhaust systems. Amirol beszélek az a 13. oldalon van. Ha nem erről lenne szó akkor én kérek elnézést :):):):)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:Kerdezte itt egy Fordos srac,hogy nekem milyen nyomasra van beallitva a fuel pressure regulatorom(benzinnyomas szabalyzo).
volt ilyen a gyari 2.8ikhez? azt tudom,hogy turbos autoknak szokott ilyen lenni,de sima szivonal nem tudom mi az ertelme,ha van egyaltalan.
Mechanikus befecsiken is van, csak nem az a feladata mint egy elektronikus befecsinél.
K-jetnél túlnyomásnál vissza nyomja a tankba a benzint, míg a
L-jetnél a befecskendező fúvókákhoz jutó benzin nyomását állítja.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

bogyo28 wrote:
gigford wrote:sikerult megnezni a motorkodot,meg a szamot:
NYL a kod
a szam pedig UU val kezdodik, tehat akkor 78as ,elso szerias

ez az NYL kod nem tudom milyen, mert amit Nitro belinkelt, azok kozul egyikkel sem egyezik,ha valaki tudja esetleg akkor ne fojtse magaba :)
A NYL motorkód nem tudom mennyire jó neked, mert az a V6 2000 motorkódja. Nekem is az van a blokk oldalán. Sőt anno, amikor átépítési engedélyt kellett kérnem hogy az 1.6 sor4-böl 2.0 V6-ot csináljak papiron is, akkor mivel ehez a motorkodu motorohoz volt papirom, ez került az autoba. De mivel nem volt a közlekedési felügyeletnél benne a számítógépbe, hogy ez a motorkodú moci mit tud, ezért nekem kellett róla hivatalos papírt szereznem. A Czirják Róbi adott egy gyári fordos kis könyvet, amiben benne van 94-ig a motorok technikai adatai. Ez azóta is megvan, bene van minden szar, de a NYL motorkodot nem a 2.8-hoz irja. Tehát nem biztos hogy akkori a motorod, csak papiron...
Na hala a jo egnek :evil: :evil: :evil: ezt a motort olyan misztikum ovezi szamomra,semmit nem sikerul kideriteni...az elozo tulaj(elado) volt kedves es terelt ossze vissza,nem volt hajlando elarulni mi van...
Meg szeretnem rendelni a kozeljovoben a Kentcamtol a veztengely kitet,de a csapagymeret miatt nem mindegy mikor gyatottak a motort es most kiderul ez a kurva mkod,miutan megneztem mikori gyartmany...
Szerintem nagy a valoszinusege,hogy biztositasi okokbol vagy eredetileg egy ketezres papiru capriba raktak ezt es azert utottek bele ezt a mkodot,fene se tudja...
En osszesen annyit tudok, a motort Nemetorszagbol hozta valaki,meg talan egy feher capriban volt benne mielott hozzam kerult.

Capripower neked gyari a mocid,nezd mar meg lecci a nagy E betunel ahol csatlakozik a valtohoz a motor,hogy az az alatt levo szamok egyeznek e a gyartasi evvel,vagy barki aki biztosan tudja,hogy ezek a szamok ugyanazok e a gyartasi evvel.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Szia!

Nem tudod az eladótól megkérdezni újra a motor igazi eredetét? Mert azért ez már nem játék, ha rossz cuccot rendelsz esetleg e miatt... :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gizmo wrote:Szia!

Nem tudod az eladótól megkérdezni újra a motor igazi eredetét? Mert azért ez már nem játék, ha rossz cuccot rendelsz esetleg e miatt... :?
nem, nem tudja. ha ez az a motor, amire gondolok, akkor még én sem tudom, pedig én hoztam németből.
hiába, a biztos csak a szétszedés és mivel az mindenképpen bekövetkezik a kocsit pedig úgysem használja, ez nem is olyan nehezen megoldható.
szvsz evidens megoldás.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

az lesz belole amit capri-3 mond,pont utanna beszeltem vele miutan bepostoltam a hsz-t.
Megsporolhattam volna egy motorszetszedest,de hat a tuning utja rogos... :)
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

gigford wrote: Capripower neked gyari a mocid,nezd mar meg lecci a nagy E betunel ahol csatlakozik a valtohoz a motor,hogy az az alatt levo szamok egyeznek e a gyartasi evvel
Yes Sir egyezik, csak az a gond, hogy ez a moci a '83-as autómból való!
CAPRI-3, vagy trafo2000 urak tudnak esetleg korábbi motorcseréről?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Capripower wrote:
gigford wrote: Capripower neked gyari a mocid,nezd mar meg lecci a nagy E betunel ahol csatlakozik a valtohoz a motor,hogy az az alatt levo szamok egyeznek e a gyartasi evvel
Yes Sir egyezik, csak az a gond, hogy ez a moci a '83-as autómból való!
CAPRI-3, vagy trafo2000 urak tudnak esetleg korábbi motorcseréről?
de a te 83-as autód papíron nem 2.8i volt, tehát nem biztos, hogy 83-as a kocsi vagy a motor. de 81-es vagy fiatalabb.
én cseréről nemtok.
ellenben azt hallottam, hogy ez a mania féle szürke autóból van, amit mi hoztunk németből. az 2.8 karbi volt és szintén fiatalabb.
Post Reply