futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: futómű

Post by vasparipa »

Natalie Driver Gabe wrote:Helló urak !!!
Nem tudná valaki megírni SS.OO.SS
A Capri kerékanya pontos paramétereit menetemelkedés meg ilyesmik. Adam-nak fontos lenne
M12x1,5
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
vasparipa
egyedülisszerelhet
Posts: 521
Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Főd

Re: futómű

Post by vasparipa »

Szszaby gyorsabb volt!
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: futómű

Post by adam »

vasparipa wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Helló urak !!!
Nem tudná valaki megírni SS.OO.SS
A Capri kerékanya pontos paramétereit menetemelkedés meg ilyesmik. Adam-nak fontos lenne
M12x1,5
Azért ennyire nem volt SOS :-)
köszi :ru:
Adam
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Nitrobuster »

Azért MKI-es caprinál nem lenne ilyen egyértelmű a helyzet.
Szaby a tiéd véletlenül nem prefacelift-es?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:Azért MKI-es caprinál nem lenne ilyen egyértelmű a helyzet.
Szaby a tiéd véletlenül nem prefacelift-es?
Szabynak egyszer adtam egy garnitura tőcsavart , ugyhogy az övé már M12x1,5, nem UNF menetü
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:Azért MKI-es caprinál nem lenne ilyen egyértelmű a helyzet.
Szaby a tiéd véletlenül nem prefacelift-es?
Szabynak egyszer adtam egy garnitura tőcsavart , ugyhogy az övé már M12x1,5, nem UNF menetü
Pontosan, most már normális csavarokkal gurulok. Az enyém valamikor 11X1,25 volt.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:Azért MKI-es caprinál nem lenne ilyen egyértelmű a helyzet.
Szaby a tiéd véletlenül nem prefacelift-es?
Szabynak egyszer adtam egy garnitura tőcsavart , ugyhogy az övé már M12x1,5, nem UNF menetü
Pontosan, most már normális csavarokkal gurulok. Az enyém valamikor 11X1,25 volt.
Tudtam én, hogy trükk van benne. Mondjuk ismerek olyat aki kombinálta a kettőt. Meghúzni meg lehetett, de a meglazítás kudarcba fulladt.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: futómű

Post by stpetya »

Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: futómű

Post by Pudva »

stpetya wrote:Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Nekem anno az (első) kerekek centírozása segített, de nálam 80 és 100 km/h között csinálta a rázást.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

stpetya wrote:Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Kerék centírozás, féktárcsa szabályzás.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: futómű

Post by Tibi »

stpetya wrote:Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Tisztelt Péter !

Panaszát olvasva jelentős erőket mozgósítottunk, hogy problémájára megoldást találjunk. A teszt során ( különböző Ford gépkocsikkal ) futott mintegy 4500 km alatt arra a következtetésre jutottunk, hogy ne hajtson 45 és 60 km/h-s sebesség határok között. Főleg ne durván. Vibrációs ártalmak ellen a következőt tudnám javasolni : http://www.vektorkft.hu/index.php?id=&p ... 81#galerie" onclick="window.open(this.href);return false;

Tisztelettel :
Tibi Úr
CKM
1980 Capri MK3
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: futómű

Post by stpetya »

szszaby wrote:
stpetya wrote:Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Kerék centírozás, féktárcsa szabályzás.
Köszönöm a válaszokat! Megpróbálom holnap hogy lecserélem a kerekeket,ha az a baj,centír,pedig gumifelrakás idején megcsinálták,azóta meg pár ezret gurultak csak,a féktárcsák vadi újak.
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: futómű

Post by TÉCSÉ »

Tibi wrote:
stpetya wrote:Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Tisztelt Péter !

Panaszát olvasva jelentős erőket mozgósítottunk, hogy problémájára megoldást találjunk. A teszt során ( különböző Ford gépkocsikkal ) futott mintegy 4500 km alatt arra a következtetésre jutottunk, hogy ne hajtson 45 és 60 km/h-s sebesség határok között. Főleg ne durván. Vibrációs ártalmak ellen a következőt tudnám javasolni : http://www.vektorkft.hu/index.php?id=&p ... 81#galerie" onclick="window.open(this.href);return false;

Tisztelettel :
Tibi Úr
CKM
:mrgreen:
....és ne fékezzen :!:
:twisted:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: futómű

Post by stpetya »

Tibi wrote:
stpetya wrote:Tiszteletteljes kérdésem hogy a kormány rázása hogyan orvosolható?
Az említett jelenség csak 45 és 60km/h közt jelentkezik,sebességtartás és gyorsítás mellett enyhe mértékű,míg lassításnál szétrázza a karomat,nagyon durván. :drive:
Tisztelt Péter !

Panaszát olvasva jelentős erőket mozgósítottunk, hogy problémájára megoldást találjunk. A teszt során ( különböző Ford gépkocsikkal ) futott mintegy 4500 km alatt arra a következtetésre jutottunk, hogy ne hajtson 45 és 60 km/h-s sebesség határok között. Főleg ne durván. Vibrációs ártalmak ellen a következőt tudnám javasolni : http://www.vektorkft.hu/index.php?id=&p ... 81#galerie" onclick="window.open(this.href);return false;

Tisztelettel :
Tibi Úr
CKM
Tisztelt Tibor úr!

Igen nagyra értékelem fáradozásaikat,ügyem kicsinysége ellenére. A teszt (bár nem jeleztem külön) csupán Capri típusú gépjárművük igénybe vételével is,túlzó idő és energia felhasználás lett volna. Megtisztel és megrendít eme elhivatottság a márka/klubtársak segítése mellett. Amellett a levont következtetés építő és jellemformáló hatásai elképesztő méretűek. Az ajánlott védőfelszerelés bár tetszetős,úgy érzem nem válik nélkülözhetetlen tartozékká az autóvezetés gyakorlatában.

Mély tisztelettel:
Péter
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
Tom
szerszámadogató
Posts: 31
Joined: Sun May 25, 2008 10:54 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Csömör

Re: futómű

Post by Tom »

Hello!

A Féktárcsa cseréjénél fontos,hogy a felfekvő felületek alaposan fel legyenek pucolva,csiszolva! Különben hasonló jelenséget lehet tapasztalni,mint a rossz féktárcsánál (fékezéskor beráz).
És ha nincs időben orvosolva ez a kérdés akkor dobhatod el az új féktárcsákat! :fcp45:
Post Reply