Át lehet alakítani, csak mókolni kell vele, de megoldható. Én már néztem.Elvis wrote: A szívóteknőt átlehetne alakítani 4 torkúra, és egy amcsi karbit rá? Ti is erre gondoltok?
2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2,8i tuning
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,8i tuning
pontosan erre...:Elvis wrote:A szívóteknőt átlehetne alakítani 4 torkúra, és egy amcsi karbit rá? Ti is erre gondoltok?
itt vannak a részletek is:
http://www.therangerstation.com/tech_li ... mance.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de ez szerintem kisipariban itthon ocsoé megoldható, kell vágatni tömítés alapján egy talpat majd azt ráheggeszteni a szívosorra. aztán valami pici 4 torku karbi és csokolom.... a fent említett lap ezt ajánlja hozzá:
http://www.holley.com/0-8007.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Cou ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOLLEY-c ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Elvis
- márokosanistudnézni
- Posts: 54
- Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dabas
- Contact:
Re: 2,8i tuning
Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:
http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:
http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2,8i tuning
A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menniElvis wrote:Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:
http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.



Amúgy meg jó lett az olds v8-al

1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: 2,8i tuning
Írjál nekik emailt, hogy passzol e Cologne 2.8-ra.Elvis wrote:Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:
http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: 2,8i tuning
Ez a lényege az egésznek.Bogyo28 wrote: a befektetett melót és pénzt a legkevésbé sem hozza vissza teljesítményben.
Még annyit hozzátennék, hogy annak idején amikor én nekiálltam faragni a 2.8at 2003 tájékán ha jól emlékszem, akkor még a 2.8/2.9i vagy a 3.0 mocik voltak a menők, nem volt más könnyen elérhető opció.
Zöldfülűként öltem bele a pénzt és sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem érte meg egyáltalán...nem rossz azért, el lehet vele mászkálni csak amit a fent emeltem ki Bogyótól, az nagyon igaz.
Aki komoly erőt akar az vagy V8-al kezdjen vagy sor 4 turbóval.
- Elvis
- márokosanistudnézni
- Posts: 54
- Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dabas
- Contact:
Re: 2,8i tuning
Köszi, tényleg jó lett.Nitrobuster wrote:A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni. Pedig annak lassan el kéne érnie a szökési sebességet
. Sokan mondják előbb, vagy utóbb megint töltött pinto lesz benne.
![]()
Amúgy meg jó lett az olds v8-al.

Ja, a pintód fasza volt, tényleg inkább azzal kéne foglalkoznod. De szerintem előbb, vagy utóbb v6 lesz benne

- Elvis
- márokosanistudnézni
- Posts: 54
- Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dabas
- Contact:
Re: 2,8i tuning
Hát igen.gigford wrote:Ez a lényege az egésznek.Bogyo28 wrote: a befektetett melót és pénzt a legkevésbé sem hozza vissza teljesítményben.
Még annyit hozzátennék, hogy annak idején amikor én nekiálltam faragni a 2.8at 2003 tájékán ha jól emlékszem, akkor még a 2.8/2.9i vagy a 3.0 mocik voltak a menők, nem volt más könnyen elérhető opció.
Zöldfülűként öltem bele a pénzt és sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem érte meg egyáltalán...nem rossz azért, el lehet vele mászkálni csak amit a fent emeltem ki Bogyótól, az nagyon igaz.
Aki komoly erőt akar az vagy V8-al kezdjen vagy sor 4 turbóval.
Mondjuk te főleg dragra fejlesztgettél nem?
Normál, mindennapi használatra bőven jó egy alapmoci.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,8i tuning
Ez furcsa, a Sunyáé elég jól harap, pedig nem sok minden lett ráköltve, kb annyi mint a tiedbe (motor felujítva, uj gyürü, HF rendberakva, elektronika behangolva). Ha most a leömlő is be lesz szerelve simán megy úgy mint egy alap kozé (sor4 vagy V6), de nem kerül annyiba...Nitrobuster wrote:A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni :-
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: 2,8i tuning
bocs ha hülyeséget írok, de az nem hasonlóan egyszerű megoldás mint ami a Mantás Palkónak van? (kompresszor)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,8i tuning
már amennyiben egy teljes dugo cserét gyürükkel, motorfelujítás, HF mokolás, Szívosor kialakítás, injektor beszerelés, beállítás egyszerünek nevezhető...Pudva wrote:bocs ha hülyeséget írok, de az nem hasonlóan egyszerű megoldás mint ami a Mantás Palkónak van? (kompresszor)


"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: 2,8i tuning
igaz! bocsánatBogyo28 wrote:már amennyiben egy teljes dugo cserét gyürükkel, motorfelujítás, HF mokolás, Szívosor kialakítás, injektor beszerelés, beállítás egyszerünek nevezhető...Pudva wrote:bocs ha hülyeséget írok, de az nem hasonlóan egyszerű megoldás mint ami a Mantás Palkónak van? (kompresszor)![]()

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: 2,8i tuning
Elvis wrote:Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:
http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
Szia
Én már átestem ezen a dolgon és nézzd hol kötöttem ki

Ha kell szívósor átalakítás (4barel) akkor tudok esetleg segíteni!
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2,8i tuning
Menni megy az enyém is. Csak a pinton egy picit kissebb volt a turbo 2000 nél már maxot töltött. Ráadásul nagyobb volt a sűrítése a limához képest és szívó veztengelyel írdatlanul ment főleg alul. Most hiába megyek a legnagyobb turboval. Nagyveztengelyel.Barna befecsivel. Közel sem olyan agresszív. Ez egy polgári autoból származó motor egy ócska EECIV-el ezt nem versenypályára fejlesztették. Túl sok benne a szenzor. Ráadásul fordulatszám illetve folytószelep állástól függően szabályozza a overboostot. Most ha az nem kapcsol máris 140horseBogyo28 wrote:Ez furcsa, a Sunyáé elég jól harap, pedig nem sok minden lett ráköltve, kb annyi mint a tiedbe (motor felujítva, uj gyürü, HF rendberakva, elektronika behangolva). Ha most a leömlő is be lesz szerelve simán megy úgy mint egy alap kozé (sor4 vagy V6), de nem kerül annyiba...Nitrobuster wrote:A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni :-


1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar