2.9i motor kérdések
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Jajj, meg ne haragudjon senki, de nem bírok a rosszabik énemmelCapripower wrote:Gondolom olvastad a Technikai adatok topikot, úgyhogy a nyers adatoktól megkíméllek. :)
Én egy dombos utcában lakom,(van egy kb. 25%-os része is az emelkedőjének) és egyszer néhány barátommal mentünk haza, és tartottam egy kis nyomatékdemonstrációt. Szépen gurultam felfelé, és akkor beraktam 4.-be. (3-an ültünk az autóban) 400-as fordulat, és az autó gyorsult felfelé! Mire felértünk, kb. 40-50 méter, már 900-at mutatott a ford.számmérő. :)
Egyébként is egy jóállapotban lévő 2.8i-vel hatalmas élmélny autózni. Csak jót tudok mondani!
Egyszer egy panellakásos haverom (én családi házban lakom) megkért, hogy vigyem néhány haverját a pláza parkolóban egy karikát. Mondanom sem kell, hogy mindegyik srác remegő lábakkal, és arcára fagyott vigyorral szállt ki. Menet közben ilyeneket mondtak: B..meg, úristen, ki akarok szállni, stb. Igaz, hogy a parkoló kocsik közt jaszkariztam, ki is hívták a zsernyákat az ottlakók, pedig az egész nem volt több egy röpke negyedóránál.![]()
Egyszer egy barátnőmhöz mentem le vidékre, és szólt, hogy úgy készüljek, hogy 2 és fél óra az út. Nekem nem volt több másfélnél. :)
Azon a nyáron sokat autóztam, és csak egy autó előzött meg, az is úgy hogy bambán gurultam 190-el egy autóúton,8) és ő meg lendületből jött. (egy 3000-es Sigma volt) De 220-nál utolértem, és kicsivel később egy városból kijövet vissza is kellett előznöm.![]()
Nemegyszer versenyeztem éjszaka a városban, pl motorosokkal. Ők a rajtnál egy kicsit lealáztak, de 200-nál már ők voltak csúnyán lemaradva. Igaz már mi is a haverommal pattogtunk egy kicsit a gyorsforgalmin.
Esőben versenyeztem egy új M3-assal. Na ő meg kanyarban mindig lefékezett, amikor én épp elkezdtem szépen adagolni a gázt.
Nagyon sok jó élményem van.
7000-nél jobban nekem sem volt szívem kihuzatni, pedig még nagyon menne 4.-ben is!
Szóval ilyeneket tud ez a gép! :)

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Köszi! Nem, hogy nem tudott megelőzni, de a nyomomba sem ért senki!
Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...

Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Ezek szerint volt nálad gyorsabb is.Capripower wrote:Köszi! Nem, hogy nem tudott megelőzni, de a nyomomba sem ért senki!![]()
Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
egy percig se szabadkozz, és is elcsaptam egyszer egy suzukist a caprival, a teljes oldalát benyomtam a szuzinak a capri csörével, nem voltam tul boldog akkor :?Capripower wrote:Köszi! Nem, hogy nem tudott megelőzni, de a nyomomba sem ért senki!![]()
Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Sziasztok!
Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban komprssziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor...
Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban komprssziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor...

Sziasztok!
Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban kompressziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor...
A cologne:

A sierra:

Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban kompressziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor...

A cologne:

A sierra:

- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Dartonit wrote:Sziasztok!
Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban kompressziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor...![]()
A cologne:
A sierra:
Sajna a pintónak, csak 90,8-as a dugója a DOHC-nak meg 86-os úgy, hogy egy kicsit lötyögne a 2,9-es hengerében ( 93mm) Én inkább a sima 2,8-as dugóra gondolnék.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest