váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

A ricniszám az ugyan az. A váltó kivülről nagyon hasonlít a type9-re. Ha esetleg type f lenne alatta az külső kulisszás. De ahhoz ritka ricnis kardán kell. De ilyen váltót még nem láttam soros motorhoz.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Nitrobuster wrote:A ricniszám az ugyan az. A váltó kivülről nagyon hasonlít a type9-re. Ha esetleg type f lenne alatta az külső kulisszás. De ahhoz ritka ricnis kardán kell. De ilyen váltót még nem láttam soros motorhoz.

Hát.. Magyarázta a kolega, hogy kívül van rajta valami cucc. Lehet valahol találni a neten (rendes) képeket ezekről a váltókról? Az sem lenne rossz ami ennek a topicnak az elején van rajz, de azon nem sikerült beazonosítanom, hogy melyik milyen.
Mindenesetre beszélek vele, hogy valamikor másszunk már alá annak az autónak és ha más nem lefényképezem mi van alul.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: váltók

Post by nyujoe »

patuha wrote:
Nitrobuster wrote:A ricniszám az ugyan az. A váltó kivülről nagyon hasonlít a type9-re. Ha esetleg type f lenne alatta az külső kulisszás. De ahhoz ritka ricnis kardán kell. De ilyen váltót még nem láttam soros motorhoz.

Hát.. Magyarázta a kolega, hogy kívül van rajta valami cucc. Lehet valahol találni a neten (rendes) képeket ezekről a váltókról? Az sem lenne rossz ami ennek a topicnak az elején van rajz, de azon nem sikerült beazonosítanom, hogy melyik milyen.
Mindenesetre beszélek vele, hogy valamikor másszunk már alá annak az autónak és ha más nem lefényképezem mi van alul.
Itt esetleg megtudod nézni melyik milyen...

http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... x-all.html
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

Itt már nézted?
http://www.capri.pl/garage/
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

patuha wrote:[... kívül van rajta valami cucc...
:?: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-f" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

Tibi wrote:
patuha wrote:[... kívül van rajta valami cucc...
:?: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-f" onclick="window.open(this.href);return false;
Legalább a képről beugrott, hogy a type f-nek bal lent van a rükije.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Köszönöm a sok képet, ez tutira segít beazonosítani. Meg fogom a kollégának mutatni a képeket és rögtön kiderül.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

patuha wrote:Köszönöm a sok képet, ez tutira segít beazonosítani. Meg fogom a kollégának mutatni a képeket és rögtön kiderül.
Kolléga úr miért nem jön ide ?
1980 Capri MK3
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Tibi wrote:
patuha wrote:Köszönöm a sok képet, ez tutira segít beazonosítani. Meg fogom a kollégának mutatni a képeket és rögtön kiderül.
Kolléga úr miért nem jön ide ?

Ezt már én is kérdeztem tőle :) Említette, hogy még régebben valahol volt, de aztán ez elmúlt. Majd megemlítem neki. (egyébként azért vagyok ilyen lelkes, mert tőlem akarja megvenni a váltót, és nyilván nem akarok neki úgy adni valamit, hogy nincs rendesen körbejárva a téma.)
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

patuha wrote:egyébként azért vagyok ilyen lelkes, mert tőlem akarja megvenni a váltót
:-)

az nem baj ha mindenki örül a végén, csattogós ( mert ha minden igaz az van emberünknek ) nem tudom van-e elraktározva, elvileg holnap meg tudjuk nézni, hogy miujs...
1980 Capri MK3
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: váltók

Post by tomtom »

találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy (főleg) hidegen üresbe állított váltónál (t9) a kuplungpedál felengedésekor egyenes talajon elindul az autó. az alapjárat is jelentősen (150-250F/perc) leesik. tehát üresen van vmi, ami fogja vissza a nyelestengelyt. sűrű lehet benne az olaj? vagy sok? (most nincs kedvem -3 fokban alámászni)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Natalie Driver Gabe

Re: váltók

Post by Natalie Driver Gabe »

tomtom wrote:találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy (főleg) hidegen üresbe állított váltónál (t9) a kuplungpedál felengedésekor egyenes talajon elindul az autó. az alapjárat is jelentősen (150-250F/perc) leesik. tehát üresen van vmi, ami fogja vissza a nyelestengelyt. sűrű lehet benne az olaj? vagy sok? (most nincs kedvem -3 fokban alámászni)
Nem klehet hogy valamilyen szorulása van ??
Vagy télleg sűrű az olaj.
Ahoz azért elég nagy gebasz kell hogy legyen el tudja mozdítani a kocsit.
Vagy valami félautomata váltókülönlegességed van :mrgreen:
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: váltók

Post by adam »

tomtom wrote:találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy (főleg) hidegen
Nem mert mi csak melegben használjuk :mrgreen: :laza: :mrgreen:
(de mielőtt szétszeded vidd el hozzá a mocit is hogy legyen értelme szétkapni)
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: váltók

Post by Pudva »

tomtom wrote:találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy (főleg) hidegen üresbe állított váltónál (t9) a kuplungpedál felengedésekor egyenes talajon elindul az autó. az alapjárat is jelentősen (150-250F/perc) leesik. tehát üresen van vmi, ami fogja vissza a nyelestengelyt. sűrű lehet benne az olaj? vagy sok? (most nincs kedvem -3 fokban alámászni)
Nekem az Escort képes erre főleg hidegben, de a kézikönyv szerint ez normális... :h: valami 'kúszásnak' hívja.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: váltók

Post by tomtom »

vágom, hogy nem a legjobb állapotú, mert a 2-t is nehezen nyeli be, de ez a "kúszás" azért fura.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply