2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- FehérCapri Sanca
- márokosanistudnézni
- Posts: 81
- Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
na ezaz :)Mad Max wrote:4-es váltók előnyben? Végre többet megy a 4 gangos, mint az 5?
Amúgy a hengerek száma az nálam sem kérdés (V6), tavaj öszel úgy indultam neki a Capri vásárlásnak, hogy csak V6-os lehet.
a 4-es negyedik fokozata direkt, tehát 1:1
az 5-ös negyedik fokozata is direkt, tehát 1:1.... az 5 felszoroz, megfelelő erővel persze lehet gyorsabb, de nem ezért van köztudottan 5-ik sebességünk.
tehát mi minél is lenne gyorsabb?
a sorosnak magasabb lehet a fordulatszáma, a V-nek meg hosszabb a difije...
na ezaz :)Mad Max wrote:4-es váltók előnyben? Végre többet megy a 4 gangos, mint az 5?
Amúgy a hengerek száma az nálam sem kérdés (V6), tavaj öszel úgy indultam neki a Capri vásárlásnak, hogy csak V6-os lehet.
a 4-es negyedik fokozata direkt, tehát 1:1
az 5-ös negyedik fokozata is direkt, tehát 1:1.... az 5 felszoroz, megfelelő erővel persze lehet gyorsabb, de nem ezért van köztudottan 5-ik sebességünk.
tehát mi minél is lenne gyorsabb?
a sorosnak magasabb lehet a fordulatszáma, a V-nek meg hosszabb a difije...
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
CAPRI-3 wrote:hülyeség és még smileyt sem rakok...Nitrobuster wrote::DPudva wrote: Azért ezzel 1 picit vitatkoznék :P
Amikor az enyém ami 2.3 V6 hengerfejes kezdett lenni csak még nem tudtukakkor azért csináltunk 1 "versenyt" a szentendrein, és nem igazán tudott megfogni a Kovi! bár az igaszsághoz az is hozzátartozik, hogy én sem őt ha Ő ment elől
Mondjuk én nem a gyorsulásra értettem, hanem a végsebességre![]()
(4-es váltók előnyben)
egyetlen soros volt gyorsabb egy normális állapotú 2.3V6-nál, az pedig a Mazalin Tibi régi kocsija. 4 leömlővel és egy nagyon jó motorral.
azon kívül talán Sanca mocija teljesít átlagon felűl, de nem is kell mondjam, hogy én csináltam alá a "tuning" kipufogót 8)
ha azonos állapotot veszünk, 2.3V6 gyorsabb mint a 2 literes soros.
és ez nem 1-2 éve van így, mielőtt messzemenő vitákba kezdünk.
Bocsi, de ezt szerintem félreértetted, mert én kifejezetten a Bogyó kocsijáról írtam, nem pedig általánosságból.
Köztudott, hogy 2,8 karbi+4-es váltó+3,44-es diffit használ, ez köztudottan egy elég rövid áttétel, szerintem, ha a fenét fene eszi, akkor sem megy 180-nál gyorsabban(talán még annyit sem megy).
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Mad Max kérdésére igen a válasz. De hogy Nitronak is igaza legyen, ez addig volt igaz, amig el nem törtem mind a két difimet, és alákerült az 1.6-os híd. Azzal jól gyorsult, de a 4 sebességes váltó miatt 150-160 volt a vége. Azt meg persze egy müanyagmotor is meg tudja szorítani. De mióta 2.3-as áttétel és sper van alatta, jöhet az összes pintács akár egyszerre isNitrobuster wrote:2,8i-ketMad Max wrote:A fogyasztás témában én sem azt várom eltőle, hogy 5 litert egyen, de ha kész lesz vele akarok járni minden hova és ezért szeretnék a teljesítményéhez, köbcentiéhez, korához képest elfogadható fogyasztást! Sőt az is lehet, hogy az első este benne alszom!(A asszony mit szól?) Bogyó a te 2.8 karbisod teljesítménsben szégyenítette meg a 2.8i ket?
![]()
![]()
A Kovi 2lityós pintóját sem érte vele utól.![]()
( nem véletlen vett
24 pöcörős kászwörszöt bele)

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Nem tehetsz róla, nem ismered a story-t, amit Nitro igen. A lényeg, hogy amig az 1.6 híd volt alatta a kocsinak, a Kovit nem tudtam lerázni az M7-esen, pedig neki a müanyagmotorján a karbi elég beteg. És ezt persze azóta mindig az orrom alá dörgöli, hogy minek nekem akkor a 2.8...CAPRI-3 wrote:lehet, mea culpaNitrobuster wrote:Bocsi, de ezt szerintem félreértetted, .....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4