2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Mondtam én, hogy Boss MKIII...

LOL
BOSS MK III
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Esélytelen pintácsok :lol: :lol: :lol:
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

German Capri wrote:Esélytelen pintácsok :lol: :lol: :lol:

Hmmmm... Éhes lettem... :lol: :lol: :lol:
BOSS MK III
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

4-es váltók előnyben? Végre többet megy a 4 gangos, mint az 5?
Amúgy a hengerek száma az nálam sem kérdés (V6), tavaj öszel úgy indultam neki a Capri vásárlásnak, hogy csak V6-os lehet.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Mad Max wrote:4-es váltók előnyben? Végre többet megy a 4 gangos, mint az 5?
Amúgy a hengerek száma az nálam sem kérdés (V6), tavaj öszel úgy indultam neki a Capri vásárlásnak, hogy csak V6-os lehet.
na ezaz :)

a 4-es negyedik fokozata direkt, tehát 1:1
az 5-ös negyedik fokozata is direkt, tehát 1:1.... az 5 felszoroz, megfelelő erővel persze lehet gyorsabb, de nem ezért van köztudottan 5-ik sebességünk.
tehát mi minél is lenne gyorsabb?
a sorosnak magasabb lehet a fordulatszáma, a V-nek meg hosszabb a difije...
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Mad Max wrote:4-es váltók előnyben? Végre többet megy a 4 gangos, mint az 5?
Amúgy a hengerek száma az nálam sem kérdés (V6), tavaj öszel úgy indultam neki a Capri vásárlásnak, hogy csak V6-os lehet.
na ezaz :)

a 4-es negyedik fokozata direkt, tehát 1:1
az 5-ös negyedik fokozata is direkt, tehát 1:1.... az 5 felszoroz, megfelelő erővel persze lehet gyorsabb, de nem ezért van köztudottan 5-ik sebességünk.
tehát mi minél is lenne gyorsabb?
a sorosnak magasabb lehet a fordulatszáma, a V-nek meg hosszabb a difije...
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Erről van szó V6 a nyerő!!!
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

CAPRI-3 wrote:
Nitrobuster wrote:
Pudva wrote: Azért ezzel 1 picit vitatkoznék :P
Amikor az enyém ami 2.3 V6 hengerfejes kezdett lenni csak még nem tudtuk :oops: akkor azért csináltunk 1 "versenyt" a szentendrein, és nem igazán tudott megfogni a Kovi! bár az igaszsághoz az is hozzátartozik, hogy én sem őt ha Ő ment elől ;-)
:D

Mondjuk én nem a gyorsulásra értettem, hanem a végsebességre :wink:
(4-es váltók előnyben :lol: )
hülyeség és még smileyt sem rakok...

egyetlen soros volt gyorsabb egy normális állapotú 2.3V6-nál, az pedig a Mazalin Tibi régi kocsija. 4 leömlővel és egy nagyon jó motorral.
azon kívül talán Sanca mocija teljesít átlagon felűl, de nem is kell mondjam, hogy én csináltam alá a "tuning" kipufogót 8)
ha azonos állapotot veszünk, 2.3V6 gyorsabb mint a 2 literes soros.
és ez nem 1-2 éve van így, mielőtt messzemenő vitákba kezdünk.

Bocsi, de ezt szerintem félreértetted, mert én kifejezetten a Bogyó kocsijáról írtam, nem pedig általánosságból.
Köztudott, hogy 2,8 karbi+4-es váltó+3,44-es diffit használ, ez köztudottan egy elég rövid áttétel, szerintem, ha a fenét fene eszi, akkor sem megy 180-nál gyorsabban(talán még annyit sem megy).
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Bogyó! pü ment.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Nitrobuster wrote:Bocsi, de ezt szerintem félreértetted, .....
lehet, mea culpa
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:
Mad Max wrote:A fogyasztás témában én sem azt várom eltőle, hogy 5 litert egyen, de ha kész lesz vele akarok járni minden hova és ezért szeretnék a teljesítményéhez, köbcentiéhez, korához képest elfogadható fogyasztást! Sőt az is lehet, hogy az első este benne alszom! :twisted: (A asszony mit szól?) Bogyó a te 2.8 karbisod teljesítménsben szégyenítette meg a 2.8i ket?
2,8i-ket :?: :?:

A Kovi 2lityós pintóját sem érte vele utól. :lol: :lol: ( nem véletlen vett
24 pöcörős kászwörszöt bele)
Mad Max kérdésére igen a válasz. De hogy Nitronak is igaza legyen, ez addig volt igaz, amig el nem törtem mind a két difimet, és alákerült az 1.6-os híd. Azzal jól gyorsult, de a 4 sebességes váltó miatt 150-160 volt a vége. Azt meg persze egy müanyagmotor is meg tudja szorítani. De mióta 2.3-as áttétel és sper van alatta, jöhet az összes pintács akár egyszerre is :fcp30:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

CAPRI-3 wrote:
Nitrobuster wrote:Bocsi, de ezt szerintem félreértetted, .....
lehet, mea culpa
Nem tehetsz róla, nem ismered a story-t, amit Nitro igen. A lényeg, hogy amig az 1.6 híd volt alatta a kocsinak, a Kovit nem tudtam lerázni az M7-esen, pedig neki a müanyagmotorján a karbi elég beteg. És ezt persze azóta mindig az orrom alá dörgöli, hogy minek nekem akkor a 2.8...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Jo tuninglehetoseg 2.8ashoz:

AP Borg&Beck cosworth kuplung, most vettem az ebayen, vadi uj.
Image
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Jo tuninglehetoseg 2.8ashoz:

AP Borg&Beck cosworth kuplung, most vettem az ebayen, vadi uj.
Image
mibe fájt?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

23400Ft atszamitva,de ne szidjatok tulzottan... :)
Post Reply