2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:Szerintetek ???
Mivel tökre nem értek hozzá.
A 2.9 es sárkánytolyásom EEC-IV vel van vezérelve.
Annak van olyasmilye hogy memória tápkábele ??
Mert valaki mesélte hogy ha áramtalanítot az agyát akkor elfelejt mindent.
És télleg bepistul egy időre a áramnélkül marad.
De ha van ilyen memóriatápkábel AKKOR melyik az ??
S mennyi áramnak kell rajta futnia hogy ne legyen AMNÉZIÁS ??

valakinek ötlete ?? :h:
EEC-IV 1-es láb. max 3 amper, akkora bizti védi, de normál üzem közben nem vesz fel 1 ampert se...

de hogy a kérdésedből mit akarsz kihozni, azt nem vágom....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Sziasztok!

A gondom az, hogy még mindíg nagyon sokat eszik a 2.8 efi. 13,5 kb vegyesbe, finoman hajtva.
Gondoltam kicserélem a vízhőfok jeladót, biztos az a szar. Aztán mikor megtudtam, hogy mennyibe kerül, gondoltam, akkor azért mérjük ki.. Kimértem, úgy, hogy közben a hőmérsékletet is mértem, hogy pont a megfelelő hőfoknál mérjem az ellenállást, és tökéletes!!
Egyszerűen nincs ötletem, hogy mi lehet még szar... Valakinek ötlet?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Sziasztok!

A gondom az, hogy még mindíg nagyon sokat eszik a 2.8 efi. 13,5 kb vegyesbe, finoman hajtva.
Gondoltam kicserélem a vízhőfok jeladót, biztos az a szar. Aztán mikor megtudtam, hogy mennyibe kerül, gondoltam, akkor azért mérjük ki.. Kimértem, úgy, hogy közben a hőmérsékletet is mértem, hogy pont a megfelelő hőfoknál mérjem az ellenállást, és tökéletes!!
Egyszerűen nincs ötletem, hogy mi lehet még szar... Valakinek ötlet?

szélessávu lambdát bele, és megnézni hogy mennyit kap. valószinüleg sokat. de érdemes lenne megnézni hogy melyik tartományban. ha kell segítség hivj fel...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

Emberek az Ac és a tank közé visszacsapó szeleppet ami nem engedi visszafolyni a benzint hol lehet venni? Illetve efi hez kell e nyomástároló mint a K-jet hez?
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2.9i motor kérdések

Post by szszaby »

Bárdinál van ilyen visszacsapó szelep bár ez inkább dieselhez való. Efi-nél meg nincs nyomástároló.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Süni »

Árpi wrote:Emberek az Ac és a tank közé visszacsapó szeleppet ami nem engedi visszafolyni a benzint hol lehet venni?
Nálam. 6-os, 8-as, 10-es méretben,
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Árpi »

Süni wrote:
Árpi wrote:Emberek az Ac és a tank közé visszacsapó szeleppet ami nem engedi visszafolyni a benzint hol lehet venni?
Nálam. 6-os, 8-as, 10-es méretben,
Az jó , majd már összeírom magamnak mi kell töled aztán megyek.
Granada 1977 2.0i V6
Natalie Driver Gabe

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Natalie Driver Gabe »

szszaby wrote: Efi-nél meg nincs nyomástároló.
Hála a magasságos Szűz Máriának!!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Natalie Driver Gabe wrote:
szszaby wrote: Efi-nél meg nincs nyomástároló.
Hála a magasságos Szűz Máriának!!!
Nekem benne maradt a nyomástároló. Jó az oda! :-D
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Tényleg. Az nekem is benne maradt... Nem gáz az?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by capriv6 »

A megfelelő compi van az motorhoz?
Mekkora injektorok vannak benne? injektor tipusszám--> hány ccm?
Minden tartományban jol működik az autó?
Alapjárat megfelelő? mindig?
Amikor beindult a rés levegő állítón nem kellett sokat kifele tekerni (tűszelep a pillangónál)?
Hirtelen gázra nem torpan?


Bogyo28 wrote:
Blant wrote:Sziasztok!

A gondom az, hogy még mindíg nagyon sokat eszik a 2.8 efi. 13,5 kb vegyesbe, finoman hajtva.
Gondoltam kicserélem a vízhőfok jeladót, biztos az a szar. Aztán mikor megtudtam, hogy mennyibe kerül, gondoltam, akkor azért mérjük ki.. Kimértem, úgy, hogy közben a hőmérsékletet is mértem, hogy pont a megfelelő hőfoknál mérjem az ellenállást, és tökéletes!!
Egyszerűen nincs ötletem, hogy mi lehet még szar... Valakinek ötlet?

szélessávu lambdát bele, és megnézni hogy mennyit kap. valószinüleg sokat. de érdemes lenne megnézni hogy melyik tartományban. ha kell segítség hivj fel...
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

capriv6 wrote:A megfelelő compi van az motorhoz?
Mekkora injektorok vannak benne? injektor tipusszám--> hány ccm?
Minden tartományban jol működik az autó?
Alapjárat megfelelő? mindig?
Amikor beindult a rés levegő állítón nem kellett sokat kifele tekerni (tűszelep a pillangónál)?
Hirtelen gázra nem torpan?


Akkor sorjában:

Jó compi van hozzá.
A saját injektorai elvileg. 2.8 EFIhez valók, de pontosan nem tudom.
Minden tartományban egyformán középszarul működik.
Alapjárat mindíg hibátlan, nem torpan soha. réslevegő állító????? Hol, hol? Nem is tudtam, hogy van ezen. Úgy tudtam, hogy csak a légmennyiségmérő elkerülőjénél lehet állítani...

Amúgy azóta kiderült, hogy egy jóóó kis karbis veztengellyel lett összerakva a drága :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by capriv6 »

L-szonda kimérése (szélessávú mérés) ha tényleg dús akkor:
Levegő hőfok mérő kimérése
Vízhőfok mérő kimérése
Injektorok tipus azonosítás
Benzin nyomás mérés fordulaton is...
Benzin nyomás szab ell. (vacuumot megkapja?)
EGR benne van még vagy az már eltávolítva?

A vez.tengely is lehet bűnös.....
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Az össze s szenzor jó (kimérve)
A VAF-ok kimérve fordulaton és alapjáraton. Mindig picit alacsonyabb az érték az előírtnál nyilván, mert nem szív elég levegőt a karbis tengely miatt.
Nyomást még nem mértem, szabályzó vákumot kap, de hogy műxik-e, nem tudom.
Injektorokat majd igyekszem megnézni.
EGR ezen nem is volt soha.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: 2.9i motor kérdések

Post by White Shark »

Hozzá való benzinnyomás szabályzó van rajta ,és működik-e?És milyen nyomáson mert ha jól tudom a 2.8 mfi 2,5-bar nyomáson dolgozik ,a 2.9 3 baron.Bele való injektorok vannak e benn. a 2.8 -168 ccm t szállít ,a 2.9 csak 138 ccm -t.Csak próbálkozok,hátha.
Post Reply