2.9i motor kérdések
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Kompressziot mar mertetek?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
A legrosszabb kompresszióm 10,5 de a legtöbb 12 felett van!
Az injektorokat még mindíg nem volt időm kiszedni. Majd az ünnepek után.
Az injektorokat még mindíg nem volt időm kiszedni. Majd az ünnepek után.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Gyerekek, ismét előkerül a fizika óra... mert valami nem stimmol.
A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek): http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;
Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.
Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...
Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.
a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm!
A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek): http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;
Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.
Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...
Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.
a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm!

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
én ettől az embertől vettem AC-kat, gyári bosch, cikkszám alapján PDTDI előtöltő pumpa. ez az amiről már beszéltünk és Machine kolléga bemérte. Fizikai kérdésekbe nem mennék bele, de mint mondtuk többet tud nyomásban mint egy EFI pumpa. nem tudom hogy a nyomásszabályzó hogy müködik, de a vákum basztatja, és menet közben változik a nyomás.levelboss wrote:Gyerekek, ismét előkerül a fizika óra... mert valami nem stimmol.
A történet itt kezdődik (ajánlom bárkinek): http://racing-bazar.hu/alkatresz/uzeman ... _szivattyu" onclick="window.open(this.href);return false;
Benzinpumpa. Fölhívom a gyereket, aszondja, h ez 3bar-os pumpa, de bírja az 5bar-t is... vagy akár mégtöbbet, szokták vinni verseny motorokhoz is.
Na mondom várjá má! Mi van?
Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
És ahogy gondolkodom, bizony lehet értelme ennek.
Ugye van egy ilyen pumpának egy térfogatárama (liter/perc), meg van egy nyomás értéke (bar).
De a nyomás csak akkor alakul ki, ha van valami, ami ad neki egy hidraulikai ellenállást. Pl a K-Jetben van egy rendszernyomás szabályozó, ami 5 bar körül nyit ki. Ha a pumpa nem bírja leadni az 5 bar-t, az autó nem indul be. De ha képzeletben leszerelünk egy K-Jetes Ac-t és a levegőben spricceltetjük vele kifele a benzint a tankból, akkor ott a pumpának csak annyi nyomást kell leküzdenie, amennyit neki a kimenő cső szűk átmérője okoz. A levegőbe nem tud 5 bar-t tolni, mert ugye Newton kb 1. törvénye az erő-ellen erő története.
Tehát lehet, h mégiscsak az van, h eddig okoskodtunk itt a pumpa bar-okkal, de valójában, mivel a rendszerben nincs semmi olyan ellenállás, ami kikényszerítené a pumpából az 5-bart, ezért az nem is adja le, hanem csak szépen forog, forog és szállít... de 5 barig bírja leküzdeni az akadályokat. Ha nagyobbat talál, azt már nem bírná és leégne a motorja, vagy mechanikailag eleresztené a görgőknél a benyát...
Elnézést a tudománytalan megfogalmazásért, de ez most érdekes.
a tudományos, és parasztlogikás hozzászólásokat előre is köszönöm!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
Marci jól írta a szösszenetet...az EFI AC nem tartja fixen a 3-3,5 bar nyomást (kivéve a mostani szivattyúk, ahol egybe van építve a nyomásszabályzóval)Bogyo28 wrote:én ettől az embertől vettem AC-kat, gyári bosch, cikkszám alapján PDTDI előtöltő pumpa. ez az amiről már beszéltünk és Machine kolléga bemérte. Fizikai kérdésekbe nem mennék bele, de mint mondtuk többet tud nyomásban mint egy EFI pumpa. nem tudom hogy a nyomásszabályzó hogy müködik, de a vákum basztatja, és menet közben változik a nyomás.
amit Bogyónak teszteltem e.szivattyúkat, az a Bosch által megadott szállítási mennyiség alapján volt bemérve. Fojtott állapotban ezek is elérték a 6 bar nyomást
az eleje igaz, a vége nem...levelboss wrote:Aszondja, h a nyomásszabályozótól függ, h mekkora nyomással dolgozik az AC. Meg, h nem tudja túlterhelni a nyomásszabályozót.
több autótípus szabályzója jó a 2.8-2.9 EFI hez, például a Ford Focus Fiesta, Couger1,6.-2,0
ezeknél az átfolyási mennyiség a kérdés, habár nekem is kisebb motorról való van fent (Pinto EFI) és jól működik
Készítettem egy injektor tesztelő készüléket, ahol a nyomásszabályzó Pierburg, a csatlakozási méretek pont ua. mint a 2.8-2.9 rendszeré…kb 7000 Ft+áfa
Bosch párti vagyok, de nem minden áron
"The highway still leads to hell"
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2.9i motor kérdések
Akkor most mihez jó a Bogyó által vásárolt szivattyú,esetleg a zetec projekthez fel tudnám használni külső szivattyúként ,nem kéne átfaragni a tankot.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Nyomásszabályzó:
Úgy kell elképzelni mint: egy dugattyút mozgat a rugóval előfeszített membrán.
Mikor a szívósorban megnövekszik a vákuum akkor kinyit a szelep (dugattyú) ilyenkor kb 2,5-2,8bar van a nyomóágban. Mikor tövig nyomod a pedált lecsökken a vákuum és bezár a dugattyú és így teremti meg a 3-3,5bar nyomást.
Nem bonyolult csak sokan rossz helyre kötik utólagos beszereléskor
Minkig a kimenő ágat szabályozzuk!
Úgy kell elképzelni mint: egy dugattyút mozgat a rugóval előfeszített membrán.
Mikor a szívósorban megnövekszik a vákuum akkor kinyit a szelep (dugattyú) ilyenkor kb 2,5-2,8bar van a nyomóágban. Mikor tövig nyomod a pedált lecsökken a vákuum és bezár a dugattyú és így teremti meg a 3-3,5bar nyomást.
Nem bonyolult csak sokan rossz helyre kötik utólagos beszereléskor
Minkig a kimenő ágat szabályozzuk!
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
találtam egy ilyet:
- Attachments
-
- 10351037_8da78bac54e67053c183a6c8953f192e_m.jpg (75.39 KiB) Viewed 7781 times
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2.9i motor kérdések
Süni a2.9 motorhoz van nagyobb hengerfejtömítés mint amit a multkor kaptam ( 1.3 mm).Akadt egy kis bibi a projekt motoron ,megkapta az új dugókat amik 1,3mm-t kilógnak és már útban van a hengerfej.Mintha említettél volna 1,8 -ast.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Az nem én voltam....White Shark wrote:Mintha említettél volna 1,8 -ast.

Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
ugyanezt tudja a pesti tömités készítő is ha mogyoród messze lenne, kell egy minta (akér a használt is) és hogy milyen vastag legyen...Süni wrote:Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell.Bogyo28 wrote:ugyanezt tudja a pesti tömités készítő is ha mogyoród messze lenne, kell egy minta (akér a használt is) és hogy milyen vastag legyen...Süni wrote:Mogyoródon tudsz gyártatni, postáz is az ember, sőt, ha mondod, hogy turbos lesz, arra is van megoldása.

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
értelek, de a pesti (jókai tér) embert ismerem, sürün járok arra, jópár dolgot csinált már, tudom hol van és a telefonszámát is. ezek egyike sem mondható el a mogyoródi emberről. és valószinüleg engem fog megkérni White Shark kolléga hogy intézzem el.Süni wrote:Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Bogyo28 wrote:értelek, de a pesti (jókai tér) embert ismerem, sürün járok arra, jópár dolgot csinált már, tudom hol van és a telefonszámát is. ezek egyike sem mondható el a mogyoródi emberről. és valószinüleg engem fog megkérni White Shark kolléga hogy intézzem el.Süni wrote:Nem rálicitálni akarok, de Mogyoródra minta sem kell.



Mindegyike elmondható a mogyoródi emberről nekem.
Ellenben a Jókai utcai nem mond semmit részemre. (Mogyoródit meg valszeg nekem kéne intéznem.

- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2.9i motor kérdések
Köszönöm a segítő szándékot ,de nem csináltatok tömítést , a Jókai utcai üzletet ismerem már többször csináltattam tömítést itt,de ez a módszer nekem itt és most nem jön be, ebből dugattyú esztergálás lesz ha tetszik ha nem.