Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

Kapeti wrote:Rugók nem...
Tudtommal rugóacélt nem szokás horganyozni, a hidrogénes elridegedés miatt
nem akartam kockáztatni. Nagyobb szakítószilárdságú csavarokat sem horganyozzák már.
Ha nem így van, akkor is csak alapozót + fekete fedőt kap...
ezért kérdeztem :-)
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Szerettem volna kérdezni...
A fém fékcsövet csak az anyák miatt horganyoztattam le.
Gondoltam levágom majd őket a csőről, csövet pedig hajlítok újat rézből...
Habár az megint csak nem túl korhű, de azért a biztonság is fontos...

A fém fékcsövek elég szivacsosnak néznek ki kívülről...
fém fittingeket tudok adni újat, valamint ha nagyon nem akarsz réz csövet, akkor van nikkel-réz ötvözet direkt fékcsönek, többet bír mint a réz, házilag is megperemezhető, és talán a vizsgán sem kötnek bele.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by tomtom »

Tibi wrote:Rugók is mentek a galvánba ?

Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.

egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:
Tibi wrote:Rugók is mentek a galvánba ?

Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.

egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
az hogy TÜV logót rakott rá a kedves gyártó, attól még belekötnek vizsgán ha látszik hogy sima réz. a magyarázat a korrozió, ami a vas és a réz között fellép,ezért nem lehetne sima réz a rendelet szerint. a gyári az acél cső, amit otthon nem nagyon peremezel meg, meg elég kevés helyen gyártanak, azt elfogadják, vagy van olyan fékcső alapanyag, ami valami ötvözet, és kivül zöld szinü, talán szinter bevonat van rajta, azt is szeretik a vizsgán, csak megintcsak nehéz otthon méretre gyártani. ha vizsgára lefested a csövet, az lehet megoldás, mert akkor nem látszik hogy réz. vagy réz-nikkel ötvözet, az még otthon peremezni simán. magát a szabályozást nem értem, mire a réz és a vas összeveszik annyira, hogy gond legyen belőle, az sok sok év, annyi idő alatt meg illik azért a féket átnézni.

kerestem volna valami hivatalos álláspontot réz fékcső ügyileg, hogy miért is ugranak rá vizsgán, na azt nem találtam meg, de ezt igen:

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.
Kedvencem:

Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.
Kedvencem:

Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
Göbölyös Zsoltra gondolsz?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Süni »

Pudva wrote:
Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.
Kedvencem:

Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
Göbölyös Zsoltra gondolsz?
Mivel Ő írta a cikket, ezért igen.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

tomtom wrote:
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
személyemnek szól vagy a témának ez a költőizés ?
1980 Capri MK3
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by tomtom »

témának hát. :-P
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
:pia:

amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

tomtom wrote:témának hát. :-P
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
:pia:

amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
az áramos esetnél elég 1 év is hogy beszarjon, de pl a Szántó Niki régi driftautóján annyi sem kellett hogy az önindító réz kábelére tett alu saru összekorrodáljon mint állat (mondjuk ott van áramerösség rendesn), és ne induljon az autó. nekem szerencsére így csak egy saru cserém volt az autón, de aki összerakta így...
a fék témában én sem tudom mi ez a nagy para, de ott asszem a nyomás miatt kezd el korrodálni a cucc, ahogy összehúzod a hollanderrel a réz és a fém cuccot ott. de hogy emiatt akkora korrozió lépne fel, hogy elmenne a fékfolyadék, annak szerintem sok 10 év kell. hiszen a régi réz csövekkel sok-sok évig mentek a régi autók is gond nélkül. majd lehet turkálok még a témában, hátha találok valami tudományt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

tomtom wrote:témának hát. :-P
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
:pia:
:-) kicsit hosszúra nyúlt a nap, bobcat-et szervizeltem gép előtt - mert nem nagyon van irodalmam - hogy azt másnap átültessem a gyakorlatba. Kicsit agyamra ment. De ma legalább mentem vele egy :drive: -t.
1980 Capri MK3
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Bogyo28 wrote: a fék témában én sem tudom mi ez a nagy para, de ott asszem a nyomás miatt kezd el korrodálni a cucc, ahogy összehúzod a hollanderrel a réz és a fém cuccot ott. de hogy emiatt akkora korrozió lépne fel, hogy elmenne a fékfolyadék, annak szerintem sok 10 év kell. hiszen a régi réz csövekkel sok-sok évig mentek a régi autók is gond nélkül. majd lehet turkálok még a témában, hátha találok valami tudományt...
Tenyleg erdekes a tema...mondjuk a benzinszuronel is rez alatet van vascsavarral az aluhazba belehuzva, a puha rez pont a nyomoagi tomitettseg miatt kell :lol:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sziasztok!

A gólyalábak anyáit is "lekezeltem". Barnítva lettek, "hagyományos" módon.
Attachments
P1140821 (Small).JPG
P1140821 (Small).JPG (47.78 KiB) Viewed 6922 times
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

A fékszerelés témához egy adalék még...

Az egyik féknyereg menetes felöntése egyszerűen lerepedt. Valószínűleg már nem most,
gondolom abból, hogy a tört felület nagy részé már rozsdásnak látom.
Attachments
P1140822 (Small).JPG
P1140822 (Small).JPG (58.63 KiB) Viewed 6921 times
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by daytona »

Van hozza masik nyerged?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Post Reply