Marci Caprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Tökéletes a felniválasztás! Jól néz ki a vas Marci!!!
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Köszönöm srácok az elismerő szavakat, örülök, hogy nektek is tetszik! Eddig leginkább letakart szobor üzemmódban működik a kocsi... de nincs messze a jó állapot.
A felni meg szerintem is igazán jó lett. 16-os, de nem tűnik túlzottan nagynak, ezzel a gumival, meg pont akkora a futófelület kerülete, mint a 205/60R13-al. És végül egy kis szállítmányozási sérülésnek köszönhetően lett majdnem ingyen egy 5. felnim is!
Amúgy a kerékagyak lettek módosítva, nincs pogácsa alattuk.
Arra a magasan filozofikus elméletre jutottam el anno, mikor a felniken gondolkodtam, hogy azon nem érdemes spórolni, mert egy szakadt autót is királlyá tud tenni egy jó felni, viszont egy full pöpec autót is tönkretesz egy ócska. Értitek?!
A kocsi hátulja elég magas volt, meg lett ültetve kockával, asszem 1"-t, vagy másfelet. Így most pont jó alacsony mindenhol.
Majd, ha lesz fejlemény, igyekszem fölrakni.
A felni meg szerintem is igazán jó lett. 16-os, de nem tűnik túlzottan nagynak, ezzel a gumival, meg pont akkora a futófelület kerülete, mint a 205/60R13-al. És végül egy kis szállítmányozási sérülésnek köszönhetően lett majdnem ingyen egy 5. felnim is!

Amúgy a kerékagyak lettek módosítva, nincs pogácsa alattuk.
Arra a magasan filozofikus elméletre jutottam el anno, mikor a felniken gondolkodtam, hogy azon nem érdemes spórolni, mert egy szakadt autót is királlyá tud tenni egy jó felni, viszont egy full pöpec autót is tönkretesz egy ócska. Értitek?!

A kocsi hátulja elég magas volt, meg lett ültetve kockával, asszem 1"-t, vagy másfelet. Így most pont jó alacsony mindenhol.
Majd, ha lesz fejlemény, igyekszem fölrakni.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: Marci Caprija


'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Re: Marci Caprija
Lejakalapval



http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: Marci Caprija
Nekem a lágy szín és a nagy felni is fura választásnak tűnt elsőre,külön-külön,viszont így összeállva,eszméletlen ütős lett,nagggyon szép,minden elismerésem a megálmodójának 

Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.
Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.
Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.
Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.
A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém) A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz. Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak.
Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket...
na de ez a jövő zenéje.
A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver?

Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.
Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.
Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.
Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.
A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém) A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz. Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak.


A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver?


Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.
Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Marci Caprija
Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára!

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Marci Caprija
Nem baj Papi nekem is van egy ilyen motorom, ami neki nem kell az jó lesz nekem.driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Marci Caprija
Pedig csak az kéne!levelboss wrote:Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.
Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.
Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.
Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.
A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém) A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz. Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak.Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket...
na de ez a jövő zenéje.
A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver?![]()
Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.
Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: Marci Caprija
erre mondják?...ha neked ez kell…levelboss wrote:De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára!![]()

Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU
"The highway still leads to hell"
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Lehet, hogy erre mondják...Machine wrote: erre mondják?...ha neked ez kell…![]()
Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU

Attól, mert mostanában mindenki EFI-t, meg turbót épít én miért ne építhetnék karbit? 5-8 évvel ezelőtt még simán király lettem volna ezzel a projekttel. Nálam a karbis autó amúgy is kimaradt.
Elég, ha én boldog vagyok vele, nem?!

Ebben az építésben a nagy okosság a szívósor, ami elvileg jobb, mint bármelyik gyári.
Az EFI-re hiába rakok nagy injektorokat, ha nincs rajta nagy szívósor, amivel több levegőt tud szívni. Az EFI-t elvittem annó padra és teljesen jó volt a dúsítás, többel csak rosszabb lett volna.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Szerintem is legyen karburátoros!
Hagyományos autóba hagyományost.
Én is hiszek benne, igaz az enyémen még van mit tökéletesíteni....
Hagyományos autóba hagyományost.
Én is hiszek benne, igaz az enyémen még van mit tökéletesíteni....