
V4 motor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
A kis motor kis fogyasztás egy elég nagy tévedésen alapul...a kis motor akkor fogyaszt keveset ha teszel a lábad és a gázpedál közé egy tojást és úgy vezetsz hogy az nem törik el...ebben az esetben valóban el fog menni az áhitott 6-7 literrel...de abban a pillanatban hogy elnehezedik a lábad...rögtön 10 fölött fog hörpölni a kicsike...nekunk van egy vadi uj C3 unk..ha normálisan megyek vele akkor kb 10% al eszik többet mint a 2.8i granada...ha tolom neki akkor másfélszer annyit nyel...szóval kis motor nem egyenlő kis fogyasztás...sőt, viszont ha kell nincs ott semmi tartalék a talpad alatt, hiába tolod ki a szemét ugy fog gyorsulni hogy sirvafakadsz tőle...nekem a 2.8i igaz frissen generálozva autópályán 8 at eszik városban 10 et, ennál kevesebbet az 1.3 sem fog enni...viszont se erő se feeling...na ez jó hosszú lett..

- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Dozer: Igaz. Erre már én is rájöttem, úgy 3-4 éve. Ha olcsó A pontból B pontba autót akarok majd, akkor valami nagyobb motorral felszerelt közepes kasznis dízelt vennék. (bár az meg alapban drágább...)
Különben meg teljesítmény, teljesítmény, teljesítmény minél nagyobb térfogatból.

...de vannak olyanok, (mint apám pl.) aki szinte sosem pörgeti 3000-ig az OFF autóját és rá igaz a kicsi motor, kis fogyasztás alapelv.
Különben meg teljesítmény, teljesítmény, teljesítmény minél nagyobb térfogatból.

...de vannak olyanok, (mint apám pl.) aki szinte sosem pörgeti 3000-ig az OFF autóját és rá igaz a kicsi motor, kis fogyasztás alapelv.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Ja a pirannya biztos rendben volt, de kb annyira hasonlított egy széria 1300-as capri és a pirannya egymásra, mint két tojás...German Capri wrote:Max-nek igaza van teljesen alkalmas hiszen okos motorral igazi sportkocsi,de gondolom azért csinálták ennyiféle motorral,hogy mindenki megvehesse,na meghogy kinek mi jön be?(szerintem az Mk I elég jól hasíthatott mint Peranha)
Egy sima meg egy strucctojás.

Azaz a külsejük (de az is csak nagyjából).

az önjelölt nyelvészeknek: tudjuk, hogy Perena az igazi neve, nem kell kijavítani

1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Szerintem nagyon macera. Kérdés, hogy mi a cél vele, egy egyedi v4 turbo építése, vagy csak több LE.szszaby wrote:Igértek nekem egy 1,3 V4 mocit, egy Capriból ami nagyobb szivet kap.
Szerintetek lehetne túrbósítani?
Ha az utóbbi, akkor inkább nagyobb moci a jó választás.
Ha az előbbi, akkor sok pénzt és kitartást kívánok!

Ez a srác, már kicsit jobban belemelegedett: (saab de ugyanaz a ford motor)
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/2005.htm
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/2006.htm
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
szszaby wrote:Ahogy nézem az a Saab moci nem olyan mint az enyém mert itt a főtengelyen van az ékszíjtárcsa nem a kiegyenlítőn. Eddig ugy tudtam hogy ezek teljesen olyan mint a ford moci, vagy mégsem?
Öööö... Ezt a v4-et a ford 1962 -től gyártja. Lehet ez a saab moci a régi taunusokból van (1970-ig bezárólag). Talán p4, p6?
Vagy valami házigyártmyány.
Majd jön valaki aki megszakérti.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Minden kivánságunk ilyen gyorsan teljesüljön.trafo2000 wrote:Ha jól látom eleinte a kiegyenlítő tengelyen volt,ezt már a tuning során alkakították át hogy a főtengelyen legyen.A megnövelt teljesítmény és fordulat miatt valószínü az a gyenge fogaskerék nem bírta volna a terhelést.Látható hogy az új fedél az kisipari öntés

1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
-
- kopasz
- Posts: 7
- Joined: Thu Jun 09, 2005 10:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: taunus.hu
- Contact:
hadd gratuláljak a topikhoz! - nektek legalább van ilyen... 
épp most vagyok az 1.7 V4-em full generál finnisében.. - nekem sem a balansztengelyen van az ékszíjtárcsám.- ez a blokk 71-es, de volt egy 68-as V4-em is, ami pont ugyan ilyen... :?

szszaby wrote:Ahogy nézem az a Saab moci nem olyan mint az enyém mert itt a főtengelyen van az ékszíjtárcsa nem a kiegyenlítőn. Eddig ugy tudtam hogy ezek teljesen olyan mint a ford moci, vagy mégsem?
épp most vagyok az 1.7 V4-em full generál finnisében.. - nekem sem a balansztengelyen van az ékszíjtárcsám.- ez a blokk 71-es, de volt egy 68-as V4-em is, ami pont ugyan ilyen... :?
1970 17m p7b V4 1.7
1981 Taunus V6 2.0
1981 Taunus V6 2.0