V4 motor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by Dozer »

A kis motor kis fogyasztás egy elég nagy tévedésen alapul...a kis motor akkor fogyaszt keveset ha teszel a lábad és a gázpedál közé egy tojást és úgy vezetsz hogy az nem törik el...ebben az esetben valóban el fog menni az áhitott 6-7 literrel...de abban a pillanatban hogy elnehezedik a lábad...rögtön 10 fölött fog hörpölni a kicsike...nekunk van egy vadi uj C3 unk..ha normálisan megyek vele akkor kb 10% al eszik többet mint a 2.8i granada...ha tolom neki akkor másfélszer annyit nyel...szóval kis motor nem egyenlő kis fogyasztás...sőt, viszont ha kell nincs ott semmi tartalék a talpad alatt, hiába tolod ki a szemét ugy fog gyorsulni hogy sirvafakadsz tőle...nekem a 2.8i igaz frissen generálozva autópályán 8 at eszik városban 10 et, ennál kevesebbet az 1.3 sem fog enni...viszont se erő se feeling...na ez jó hosszú lett..:-)
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Én mintha láttam volna már valamelyik nagyobb összeröffenésen,ha mindenigaz egy MK III-asban 2.0 V4-et!nem tudni kié?????
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Dozer: Igaz. Erre már én is rájöttem, úgy 3-4 éve. Ha olcsó A pontból B pontba autót akarok majd, akkor valami nagyobb motorral felszerelt közepes kasznis dízelt vennék. (bár az meg alapban drágább...)

Különben meg teljesítmény, teljesítmény, teljesítmény minél nagyobb térfogatból.
:-)

...de vannak olyanok, (mint apám pl.) aki szinte sosem pörgeti 3000-ig az OFF autóját és rá igaz a kicsi motor, kis fogyasztás alapelv.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

German Capri wrote:Max-nek igaza van teljesen alkalmas hiszen okos motorral igazi sportkocsi,de gondolom azért csinálták ennyiféle motorral,hogy mindenki megvehesse,na meghogy kinek mi jön be?(szerintem az Mk I elég jól hasíthatott mint Peranha :lol: )
Ja a pirannya biztos rendben volt, de kb annyira hasonlított egy széria 1300-as capri és a pirannya egymásra, mint két tojás...

Egy sima meg egy strucctojás. :-)
Azaz a külsejük (de az is csak nagyjából). :-)

az önjelölt nyelvészeknek: tudjuk, hogy Perena az igazi neve, nem kell kijavítani :-)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Igértek nekem egy 1,3 V4 mocit, egy Capriból ami nagyobb szivet kap.
Szerintetek lehetne túrbósítani?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Lehet, de minek? :?
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Dartonit wrote:Lehet, de minek? :?
miért ne? Egy Tau-s kolléga egy 1l-es Fiestát turbósított, szóval megoldható... erősebb lesz az biztos! 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

szszaby wrote:Igértek nekem egy 1,3 V4 mocit, egy Capriból ami nagyobb szivet kap.
Szerintetek lehetne túrbósítani?
Szerintem nagyon macera. Kérdés, hogy mi a cél vele, egy egyedi v4 turbo építése, vagy csak több LE.

Ha az utóbbi, akkor inkább nagyobb moci a jó választás.

Ha az előbbi, akkor sok pénzt és kitartást kívánok! :-)

Ez a srác, már kicsit jobban belemelegedett: (saab de ugyanaz a ford motor)
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/2005.htm
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/2006.htm
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ahogy nézem az a Saab moci nem olyan mint az enyém mert itt a főtengelyen van az ékszíjtárcsa nem a kiegyenlítőn. Eddig ugy tudtam hogy ezek teljesen olyan mint a ford moci, vagy mégsem?
Ford Capri MkI Essex
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Ha jól látom eleinte a kiegyenlítő tengelyen volt,ezt már a tuning során alkakították át hogy a főtengelyen legyen.A megnövelt teljesítmény és fordulat miatt valószínü az a gyenge fogaskerék nem bírta volna a terhelést.Látható hogy az új fedél az kisipari öntés
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

szszaby wrote:Ahogy nézem az a Saab moci nem olyan mint az enyém mert itt a főtengelyen van az ékszíjtárcsa nem a kiegyenlítőn. Eddig ugy tudtam hogy ezek teljesen olyan mint a ford moci, vagy mégsem?

Öööö... Ezt a v4-et a ford 1962 -től gyártja. Lehet ez a saab moci a régi taunusokból van (1970-ig bezárólag). Talán p4, p6?

Vagy valami házigyártmyány.

Majd jön valaki aki megszakérti.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

trafo2000 wrote:Ha jól látom eleinte a kiegyenlítő tengelyen volt,ezt már a tuning során alkakították át hogy a főtengelyen legyen.A megnövelt teljesítmény és fordulat miatt valószínü az a gyenge fogaskerék nem bírta volna a terhelést.Látható hogy az új fedél az kisipari öntés
Minden kivánságunk ilyen gyorsan teljesüljön.
:-)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

guriga wrote:
Kérdés, hogy mi a cél vele, egy egyedi v4 turbo építése, vagy csak több LE.
Ha az utóbbi, akkor inkább nagyobb moci a jó választás.
Ha az előbbi, akkor sok pénzt és kitartást kívánok! :-)
ÍÍgy van!!!! :ba:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

guriga wrote:[Kérdés, hogy mi a cél vele, egy egyedi v4 turbo építése, vagy csak több LE.
Szeretem az egyedi dolgokat. :D
Ford Capri MkI Essex
csótány17m
kopasz
Posts: 7
Joined: Thu Jun 09, 2005 10:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: taunus.hu
Contact:

Post by csótány17m »

hadd gratuláljak a topikhoz! - nektek legalább van ilyen... :lol:
szszaby wrote:Ahogy nézem az a Saab moci nem olyan mint az enyém mert itt a főtengelyen van az ékszíjtárcsa nem a kiegyenlítőn. Eddig ugy tudtam hogy ezek teljesen olyan mint a ford moci, vagy mégsem?

épp most vagyok az 1.7 V4-em full generál finnisében.. - nekem sem a balansztengelyen van az ékszíjtárcsám.- ez a blokk 71-es, de volt egy 68-as V4-em is, ami pont ugyan ilyen... :?
1970 17m p7b V4 1.7
1981 Taunus V6 2.0
Post Reply