2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Én úgy olvastam az alaktész könyvekben és a Ford kis könyvekben:
2.8i 160 Le Capri, MkI Granada , Ugyanis a Ford könyvemből a gyenge angol tudásommal úgy olvastam, hogy a Capri a Granadától kapta meg a 160 Le-s motort a többi 2.8i Scorpio, mkII Granyó, Sierra 150 Le.
Amúgy a gyári múszakiüzet is azt írja a 2.0 és 2.3 V6-hoz, hogy 5700-iglehet pörgetni tartósan, röviden 6000-ig.
2.8i 160 Le Capri, MkI Granada , Ugyanis a Ford könyvemből a gyenge angol tudásommal úgy olvastam, hogy a Capri a Granadától kapta meg a 160 Le-s motort a többi 2.8i Scorpio, mkII Granyó, Sierra 150 Le.
Amúgy a gyári múszakiüzet is azt írja a 2.0 és 2.3 V6-hoz, hogy 5700-iglehet pörgetni tartósan, röviden 6000-ig.
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Találtam Bp-en egy Fordra szakosodott motor tuning céget! (Nem tudom, hogy a Bp-iek mennyire ismerik?)
XX. ker. Wesselényi u. 108. Nekem elég normálisnak tüntek telefonon keresztül. Tel: 20/328-92-06
Pl. egy ár 2.8i sport vezérműtengely (nem a gyári) kb. 40 e. ft ami 4 variációban leht kérni. Kovácsoltvas dugattyúk 15 e. ft./db
Nem csak motort, hanem lakatos munkát is csinálnak, ott dolgozik a már említett Zoli nevű Capris.
XX. ker. Wesselényi u. 108. Nekem elég normálisnak tüntek telefonon keresztül. Tel: 20/328-92-06
Pl. egy ár 2.8i sport vezérműtengely (nem a gyári) kb. 40 e. ft ami 4 variációban leht kérni. Kovácsoltvas dugattyúk 15 e. ft./db
Nem csak motort, hanem lakatos munkát is csinálnak, ott dolgozik a már említett Zoli nevű Capris.
Ők a Teszlák Ricsi (gyönyörű többszörös szépségdíjas mustang machII) meg a Szabó Zoli (ex-capris) , hírek alapján jó a tapasztalat velük, de tuningban nincs infó.Gobbo wrote:Hello!
Van netan honlapjuk is???
csao,
Gobbo
én abban hiszek, amit látok-hallok menni, olyan pedig magyarországon még nincs!!!
egy (szívó) tuningmotorról tudok, az a Bódig Krisztián-féle 3.1 Essex motor, amibe sok komoly cucc rendelve lett és nagyon jól is sikerűlt... de azt nem ők csinálták.
meg kell nézni munkáikat, lecsekkolni, motortuninghoz pedig előtte-utána teljesítménymérés padon vagy mondjuk AVE által.
telefonban nem nagy kunszt jófejnek lenni :)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Hát a Zoli már pár éve épít valamit, de nemrég eladta a kasznit ami volt neki. Bár nála sosem lehet tudni hogy épp mi van, lehet hogy van másik...Mad Max wrote:Igazad van Capri3 telefonban bárki tud jó arc lenni! :D
A Zoli nem ex-Capris, neki most is van Caprija, tudtomal épít is egyet!
Ha valaki elugri hozzájuk referenciát kell kérni.
Honlapjuk nincs sajna.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Az be is kettyintene ha vasbu lenne a dugo, alubo van az, lehet azt is kovacsolni. :)Goris wrote:Sziasztok!
Valamit nem értek: a kovácsoltvas dugattyú nem nehéz egy kicsit.
A másik a sporttengely készítése szériából. Abbol csak le lehet köszörülni, nem? Akkor hogyan fog nagyobbat nyitni vagy jobban összenyitni?
A sporttengelyeket jobb helyeken egy darabbol "faragjak" ki mint a gyarit, ez joval dragabb mint a meglevot atalakitani, ez az arkulonbsegben is latszik.
Az atalakitas pedig kb ugy zajlik, hogy megfelelo kopasallo anyagot ugymond "rahegesztenek" az eredeti butyokre, igy lesz egy nagy bumszli butyok amit kesobb ugy tudnak lekoszorulni ahogy jolesik, max szelepemelest, fokokat beallitani stb.
Ennek az a hatulutoje, hogy hamarabb elkopik az atalakitott butyok, mert nem tudjak azt a kemenysegi fokot elerni ezzel a rahordasos technikaval, mint ha egy darabbol faragnak ki.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Hát így lámába anyit mondanék,hogy a kovácsoltvas dugattyúk nem vasból vannak :D. Nehéz nem lehet mert akkor nem használnák. kovácsolással az acél mechanikai tulajdonságait lehet alakítani, nagyobb terhelésnek lehet alávetni. Alapjában véve öntvényeket vetnek alá különböző kovácsolási műveleteknek melyek több félék lehetnek, ezek által a fém szerkezete kedvezőbb tulajdonásogat vesz fel a kiinduló öntvényhez képest. Amugy ez egy rohadt bonyolult dolog, ha érdekel keresek róla valami linket, de nem a szalonnasütőnyárs kalapálás témája :DGoris wrote:Sziasztok!
Valamit nem értek: a kovácsoltvas dugattyú nem nehéz egy kicsit.
A másik a sporttengely készítése szériából. Abbol csak le lehet köszörülni, nem? Akkor hogyan fog nagyobbat nyitni vagy jobban összenyitni?