V4 motor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

szszaby wrote:Kompresszió növelés céljából ha leszedetek a h.fejből 2mm -kb. annyit lehet max, de számításaim szerint elég lenne- akkor az úgy jó ha a dugokon is lejjebb maratom a szelepeknek a süllyesztékét?
Akkor elméletileg nem verne bele a felső holtponton sem.
Biztos, hogy szükséges a beavatkozás? Arra gondolok amiről már beszéltünk, hogy lehet más különbség is van a gyengébb és erősseb 2.0 közt. Nem biztos, hogy megoldás lesz ez.
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:
szszaby wrote:Kompresszió növelés céljából ha leszedetek a h.fejből 2mm -kb. annyit lehet max, de számításaim szerint elég lenne- akkor az úgy jó ha a dugokon is lejjebb maratom a szelepeknek a süllyesztékét?
Akkor elméletileg nem verne bele a felső holtponton sem.
Biztos, hogy szükséges a beavatkozás? Arra gondolok amiről már beszéltünk, hogy lehet más különbség is van a gyengébb és erősseb 2.0 közt. Nem biztos, hogy megoldás lesz ez.
Azt már tudom mik a különgségek, (dugó, veztengely,karbi) de az egyik út csak így járható.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Tibi wrote:
szszaby wrote:Kompresszió növelés céljából ha leszedetek a h.fejből 2mm -kb. annyit lehet max, de számításaim szerint elég lenne- akkor az úgy jó ha a dugokon is lejjebb maratom a szelepeknek a süllyesztékét?
Akkor elméletileg nem verne bele a felső holtponton sem.
Biztos, hogy szükséges a beavatkozás? Arra gondolok amiről már beszéltünk, hogy lehet más különbség is van a gyengébb és erősseb 2.0 közt. Nem biztos, hogy megoldás lesz ez.
Azt már tudom mik a különgségek, (dugó, veztengely,karbi) de az egyik út csak így járható.
én beraknám ugy ahogy van, tovább birja, és a mostani moci után az is elég jó lenne. meg ha balul sül el a project, nehéz lesz hozzá bármit is szeretni
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
Tibi wrote: Biztos, hogy szükséges a beavatkozás? Arra gondolok amiről már beszéltünk, hogy lehet más különbség is van a gyengébb és erősseb 2.0 közt. Nem biztos, hogy megoldás lesz ez.
Azt már tudom mik a különgségek, (dugó, veztengely,karbi) de az egyik út csak így járható.
én beraknám ugy ahogy van, tovább birja, és a mostani moci után az is elég jó lenne. meg ha balul sül el a project, nehéz lesz hozzá bármit is szeretni
Valószínüleg ez lesz mert kb 10%-al nőne csak a teljesítmény, az meg nem sok, nem ér annyi vesződést.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Valaki csinált már injektorosra 4 hengerest?
A karbikkal már tele van a tö...m.
Legfőképp az EFI-s érdekelne.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

szszaby wrote:Valaki csinált már injektorosra 4 hengerest?
A karbikkal már tele van a tö...m.
Legfőképp az EFI-s érdekelne.
Pintot EFI-re átépíteni nem nagy kunszt... :lol:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

proteus wrote:
szszaby wrote:Valaki csinált már injektorosra 4 hengerest?
A karbikkal már tele van a tö...m.
Legfőképp az EFI-s érdekelne.
Pintot EFI-re átépíteni nem nagy kunszt... :lol:
Akkor gondolom a V4 se lenne akadály.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

A szívósort ha megoldod, akkor a többi résszel nem szabad, hogy probléma legyen.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

proteus wrote:A szívósort ha megoldod, akkor a többi résszel nem szabad, hogy probléma legyen.
Igazából fordét elég régen láttam, hogy az hogyan van a szívőcsőbe beépítve, de biztos megoldható valahogy.
Toyotánál van egy sima furat megfelelő szögben persze és a közös üa. csővel le van fogatva. ezt a fajta megoldást könnyen lehet kivitelezni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Hajtókarcsapágyat parancsol valaki?

http://www.vatera.hu/ford_17m_hajtokarc ... 03679.html
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
proteus wrote:A szívósort ha megoldod, akkor a többi résszel nem szabad, hogy probléma legyen.
Igazából fordét elég régen láttam, hogy az hogyan van a szívőcsőbe beépítve, de biztos megoldható valahogy.
Toyotánál van egy sima furat megfelelő szögben persze és a közös üa. csővel le van fogatva. ezt a fajta megoldást könnyen lehet kivitelezni.
A fordon is ugyanugy van, ha kell tudok fényképezni sor4 és V6 injektorsort. Ha megveszed egy sierra/scorpio pinto efi cuccait (computer, kábelköteg, szivosor, légtömegmérö, gyujtáselosztó) akkor minden hozzávaló meglesz, csak faragni kell egy kicsit meg kábelezni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

szszaby wrote:
proteus wrote:
szszaby wrote:Valaki csinált már injektorosra 4 hengerest?
A karbikkal már tele van a tö...m.
Legfőképp az EFI-s érdekelne.
Pintot EFI-re átépíteni nem nagy kunszt... :lol:
Akkor gondolom a V4 se lenne akadály.
Hát a valóságban egy picit bonyolultabb.
Kell egy teljesen egyedi szívósor. 2 injector híd, valami fojtószelep.
alapjárati motor, egy fojtószelep szenzor, egy elektronyos gyújtás ami kommunikál az EEC IV-el. Meg egy pár dolog amivel el lehet lenni időtlen időkig. :D
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:
proteus wrote: Pintot EFI-re átépíteni nem nagy kunszt... :lol:
Akkor gondolom a V4 se lenne akadály.
Hát a valóságban egy picit bonyolultabb.
Kell egy teljesen egyedi szívósor. 2 injector híd, valami fojtószelep.
alapjárati motor, egy fojtószelep szenzor, egy elektronyos gyújtás ami kommunikál az EEC IV-el. Meg egy pár dolog amivel el lehet lenni időtlen időkig. :D
ha van ember aki megfaragja/hegeszti a szivosorba a szenzorok és injektorok helyét, valamint ráhekkeli a pillangószelepet, a gyujtás és az elektronika max 2 nap...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Akkor úgy érzem el kell majd menni beszerző útra.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:
szszaby wrote: Akkor gondolom a V4 se lenne akadály.
Hát a valóságban egy picit bonyolultabb.
Kell egy teljesen egyedi szívósor. 2 injector híd, valami fojtószelep.
alapjárati motor, egy fojtószelep szenzor, egy elektronyos gyújtás ami kommunikál az EEC IV-el. Meg egy pár dolog amivel el lehet lenni időtlen időkig. :D


ha van ember aki megfaragja/hegeszti a szivosorba a szenzorok és injektorok helyét, valamint ráhekkeli a pillangószelepet, a gyujtás és az elektronika max 2 nap...

Hát ez az ha van ember :D És mi ez a 2 nap :?: Neked nem kellett új szívócső meg elektronyos gyújtás még is tovább tartott a kozé project, mint a Nasanak megtervezni a Marsra szálló egységet :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply