első hűtött tárcsa.

Otthoni szerelési tippek fék témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: első hűtött tárcsa.

Post by TomiCaPri »

Ezzel lehet kezdeni valamit? :roll: Diszkosz vetésen kívűl értem :D

http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz& ... 125&s=3244
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Nitrobuster »

capriv6 wrote:
Nitrobuster wrote:
capriv6 wrote:Szerintem nem a legjobb választás a saxó tárcsa-gramada fékbetét.
Nekem az a problémám hogy alacsony sebességnél (20Km/h) visit a fék.Már probálkoztam másik betéttel eredmény ua.
Valami puhább betét kellene hozzá?Ja egyébként nekem a saxo tárcsa gyárilag bordázott (elipszis alakzatban)!
Ez biztosan NEM lehet az oka igy tehát marad a betét.
Ötletek?Tapasztalatok?Tanácsok?

Szerencsére nincs vele ilyen problémám. Ferodo premium betéteket használok (sima utcai). Igaz 10000-mentem el vele és most cserés.
Ugy tünik mindig benyelem rendsen:(
Ez van...
Ferodo premium betétnek mi az ÁRA?
Mi a pontos tipusa?
Ferodo FDB168
Kedvezmények nélkül 8500. Kedvezményel nincs 6000.
Egyébként az én tárcsám ilyen.
Attachments
113.JPG
113.JPG (44.81 KiB) Viewed 6738 times
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tibi »

capriv6 wrote:Szerintem nem a legjobb választás a saxó tárcsa-gramada fékbetét.
Nekem az a problémám hogy alacsony sebességnél (20Km/h) visit a fék.Már probálkoztam másik betéttel eredmény ua.
Valami puhább betét kellene hozzá?Ja egyébként nekem a saxo tárcsa gyárilag bordázott (elipszis alakzatban)!
Ez biztosan NEM lehet az oka igy tehát marad a betét.
Ötletek?Tapasztalatok?Tanácsok?
Gyerkőcök voltunk és ugyanez a visítós probléma volt egyik haveromnak a biciklijén. Ő bekente zsírral és megszünt a visítás . :D :D :D :h:
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: első hűtött tárcsa.

Post by szszaby »

Ezt azért ne kend be! :lol: :lol: :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Tibi »

szszaby wrote:Ezt azért ne kend be! :lol: :lol: :lol:
No igen , fékezni már nehezebb volt vele :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by capriv6 »

Nitrobuster:
THX :P
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by capriv6 »

Sziasztok!

Ma megérkezett a megrendelt Ferodo fékbetétem:)
Csakhogy meguntam hogy állandolan alakitgatnom kell a fékpofát akárhányszor cserélek betétet igy eröt vettem magamon és utánnanéztem hogy mehyik hasonló betétet lehetne használni amit NEM kell alakitgatni.
2 megoldás létezett hogy hogyan kell mit átalakitani:
1. Átfurod a lyukakat rajta hogy kintebb keüljön a betét DSCF5398.JPG.
2. Méretre köszörülöd a betétet hogy beférjen DSCF5402.JPG .

Na ebböl lett elegem mivel már 3.tipus betétet probáltam ki de mindegyik nyikorog mint a fene 20Km/h nál (lassitásnál).

A megoldás:
240-es VOLVO fékbetétek aminek a szett ára 4500Ft házhozszállitással



Beraktam és tök jol passzol és semmi átalakitás NEM kell :D
Attachments
DSCF5402.JPG
DSCF5398.JPG
DSCF5389.JPG
DSCF5390.JPG
DSCF5391.JPG
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

Bocsi, hogy megkérdem, de ezt milyen nyereg/tárcsa konfigurációhoz kísérletezted ki ?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by capriv6 »

Süni wrote:Bocsi, hogy megkérdem, de ezt milyen nyereg/tárcsa konfigurációhoz kísérletezted ki ?
Ja kimaradt....

Saxo tárcsa granada tuskó volvó 240 betét MIX
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Blant »

A granada nyereg közbetéttel van fönn, vagy egy az egyben? A saxo tárcsa milyen(évjárat, motor)? Hol/kivel furatod ki a tárcsát?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by capriv6 »

Blant wrote:A granada nyereg közbetéttel van fönn, vagy egy az egyben? A saxo tárcsa milyen(évjárat, motor)? Hol/kivel furatod ki a tárcsát?
A közbtétet eszergáltam 1,6 saxo ami hütött az csak egy méret van tudtommal..
A furatokat nálunk a kisöreg csinálta de bárki képes rá.....(esztergányos)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

capriv6 wrote:
Blant wrote:A granada nyereg közbetéttel van fönn, vagy egy az egyben? A saxo tárcsa milyen(évjárat, motor)? Hol/kivel furatod ki a tárcsát?
A közbtétet eszergáltam 1,6 saxo ami hütött az csak egy méret van tudtommal..
A furatokat nálunk a kisöreg csinálta de bárki képes rá.....(esztergányos)
A közbetétről nincs ábra, vagy mintadarab ? Vagy esetleg csináltatnál nekem is ? Állítólag az a Volvo 4 dugattyús nyereg, amihez a fékbetéted jár, az csont nélkül felmegy a csonkállványra. Vhol Kenny kifejtette...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
capriv6 wrote:
Blant wrote:A granada nyereg közbetéttel van fönn, vagy egy az egyben? A saxo tárcsa milyen(évjárat, motor)? Hol/kivel furatod ki a tárcsát?
A közbtétet eszergáltam 1,6 saxo ami hütött az csak egy méret van tudtommal..
A furatokat nálunk a kisöreg csinálta de bárki képes rá.....(esztergányos)
A közbetétről nincs ábra, vagy mintadarab ? Vagy esetleg csináltatnál nekem is ? Állítólag az a Volvo 4 dugattyús nyereg, amihez a fékbetéted jár, az csont nélkül felmegy a csonkállványra. Vhol Kenny kifejtette...

minden info ebben a topikban van, rajz meg minden, csak vissza kellene olvasni. de egyébként Krisz annyiban nem pontosan irta a dolgot, hogy ugye a közbetét az gyárilag benne van a nyeregben, mert amiben nincs közbetét az a kissebbik granada nyereg, amibe ugyanakkora betét kellene mint a capriba, azzal nem nagyon vagy előrébb. tehát a granada 2.8i nyeregben van egy közbetét, de ha neked nincs olyanod, azt esztergálni nem is lehet, csak marogéppel lehet megcsinálni, mivel szögletes forma nem kerek. amit esztergáltatni kell közdarab az nem a nyereg 2 fele közt van, hanem a nyereg és a golyaláb között, arról van itt rajz még valahol az elején. meg kell 4 db hosszabb csavar, a Fabory-nál beszerezhető...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Süni »

Bogyo28 wrote: minden info ebben a topikban van, rajz meg minden, csak vissza kellene olvasni. de egyébként Krisz annyiban nem pontosan irta a dolgot, hogy ugye a közbetét az gyárilag benne van a nyeregben, mert amiben nincs közbetét az a kissebbik granada nyereg, amibe ugyanakkora betét kellene mint a capriba, azzal nem nagyon vagy előrébb. tehát a granada 2.8i nyeregben van egy közbetét, de ha neked nincs olyanod, azt esztergálni nem is lehet, csak marogéppel lehet megcsinálni, mivel szögletes forma nem kerek. amit esztergáltatni kell közdarab az nem a nyereg 2 fele közt van, hanem a nyereg és a golyaláb között, arról van itt rajz még valahol az elején. meg kell 4 db hosszabb csavar, a Fabory-nál beszerezhető...
OK, csak itthon ez a rohadt laptop, és utálom kezelni..... :oops:
Úgy is jössz a szűrőé, Krisz meg a vezérlésé ! Majd jól kikérdezlek tikteket !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első hűtött tárcsa.

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote: minden info ebben a topikban van, rajz meg minden, csak vissza kellene olvasni. de egyébként Krisz annyiban nem pontosan irta a dolgot, hogy ugye a közbetét az gyárilag benne van a nyeregben, mert amiben nincs közbetét az a kissebbik granada nyereg, amibe ugyanakkora betét kellene mint a capriba, azzal nem nagyon vagy előrébb. tehát a granada 2.8i nyeregben van egy közbetét, de ha neked nincs olyanod, azt esztergálni nem is lehet, csak marogéppel lehet megcsinálni, mivel szögletes forma nem kerek. amit esztergáltatni kell közdarab az nem a nyereg 2 fele közt van, hanem a nyereg és a golyaláb között, arról van itt rajz még valahol az elején. meg kell 4 db hosszabb csavar, a Fabory-nál beszerezhető...
OK, csak itthon ez a rohadt laptop, és utálom kezelni..... :oops:
Úgy is jössz a szűrőé, Krisz meg a vezérlésé ! Majd jól kikérdezlek tikteket !
Krisz megy mindenért a Sunyával, mert a Sunyának kell a szűrő, de képben vannak mind a ketten, el tudják mondani... kell a laptophoz külön bill meg egér az egyszerübb kezelésért?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply