Dozer Cossija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Dozer Cossija

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote:Az az érdekes hogy az a 300 az kicsivel több.Nekem ingyé volt a motor és igy járok kb 350 körül ami nem kevés tehát érdemes elgondolkodni és eldönteni hogy kinek milyen mély a zsebe.
a 300-ba nem volt benne a beépítéshez szükséges kb 150, amibe a sok apróság kerül. igy körülbelül jó a számítás...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: Dozer Cossija

Post by ittyu »

Bogyo28 wrote: ....szerencsére nekem mind a két blockom egész jó ilyen téren. nem tudom hogy egyűltalán különbözik e a sima 2.9-től.
2 blokkod van???ejjj...a spájzoló. :twisted:
hogy a kozé blokk különbözik e a sima 2.9től?max a köbcenti azonos.meg a 24v-re is rá van irva hogy Ford.
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: Dozer Cossija

Post by ittyu »

úgy látom gigford kolléga is kezd elgondolkozni egy 24v konverzsönön. :P
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Dozer Cossija

Post by gigford »

Bogyo28 wrote:Ha teljes a generál, akkor szerintem árban veri egy V8 generálását, bár lehet hogy ezzel a Szegfű most vitatkozna.
Egy V8 generálozása kb olyan árban van, legalábbis az alkatrészek, mint egy sor4hez...nem vicc. Jó, leszámítva, hogy be is kell hozni az országba, de erre van megfelelő ember.

Csak pár dolog amit már beszereztem a 5.8hoz:
egy komplett felújító szett, ehun ni:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-351 ... enameZWD1V" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

összes csapágy, dugók, gyűrűk, teljes tömkészlet, olajpumpa+meghajtó pálca, vezérműkerék,lánc, veztengely, tőkék egyéb biszbaszok...300dollár - kb 50 ezerFt..helo

a motor 600 dollárba kerül mire beér az országba - 100ezerFt

egy teljesen új, erősített 500 lóig garis automata(kézi kapcs funkció) váltó mire itthon van kb 150ezer

de nem is folytatom, nem offlok, csak sokan azt hiszik a V8 mekkora nagy költséget jelent pedig nagyságrendekkel olcsóbb mint egy V6ot összerakni, ja és a Chevy még olcsóbb...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Dozer Cossija

Post by gigford »

ittyu wrote:úgy látom gigford kolléga is kezd elgondolkozni egy 24v konverzsönön. :P
Az idei év eddigi legnagyobb :lol: :lol: :lol: -ja
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Dozer Cossija

Post by Dozer »

2 blokkod van???ejjj...a spájzoló. :twisted:
hogy a kozé blokk különbözik e a sima 2.9től?max a köbcenti azonos.meg a 24v-re is rá van irva hogy Ford
A kozé blokk SEMMIBEN sem tér el a sima 2,9 től bármilyen hihetetlen, főtengely csapágyak is ugyanazok, csupán nincsenek ráfúrva a blokkra a vezérlés emelőrúdjainak lyukai, de a helyuk is megvan, még az eredeti vezértengely csapágyai is benne vannak, csak itt nem bütyköstengely van beledugva hanem egy sima, aminek a végén az olajpumpakihajtás van....
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Dozer Cossija

Post by Dozer »

de nem is folytatom, nem offlok, csak sokan azt hiszik a V8 mekkora nagy költséget jelent pedig nagyságrendekkel olcsóbb mint egy V6ot összerakni, ja és a Chevy még olcsóbb...
Ez sosem volt kérdés, ha nem ebben az országban élnék nem is v6 menne a gépbe, de sajnos legálisan v8 at építeni itthon esélytelen, én is tisztában vagyok vele, hogy egy ütős V8 at a cossi árának feléből is meg tudnék építeni, de minek ha aztán a kpm es ellenőrzéskor bevonják a forgalmim?
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Dozer Cossija

Post by gigford »

Dozer wrote:
de nem is folytatom, nem offlok, csak sokan azt hiszik a V8 mekkora nagy költséget jelent pedig nagyságrendekkel olcsóbb mint egy V6ot összerakni, ja és a Chevy még olcsóbb...
Ez sosem volt kérdés, ha nem ebben az országban élnék nem is v6 menne a gépbe, de sajnos legálisan v8 at építeni itthon esélytelen, én is tisztában vagyok vele, hogy egy ütős V8 at a cossi árának feléből is meg tudnék építeni, de minek ha aztán a kpm es ellenőrzéskor bevonják a forgalmim?
Az sem volt kérdés hogy neked szól :) , általánosságban irtam le, nem azért hogy valaki bármi V6 helyett V8at rakjon az utcai autójába. :) Nézd meg mit emeltem ki Bogyó hszéből.
Sokan nincsenek tisztában milyen költséggel járhatna egy V8, (én sem tudtam sokáig) erre világítottam rá.

Hogy témába is szóljak, a nitrót hogy tervezed, milyet szeretnél?
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Dozer Cossija

Post by Dozer »

Mivel másfélét nem ismerek így valszeg ez lesz...de nyitott vagyok mindenre...lényeg hogy jó legyen a végeredmény és megbízható...

Nitrosystem computer vezérelt nitrórendszer:

Üres palack, csőrendszer, vezetékek, mágnesszelepek, injektor fej, kapcsolók, fúvókák, nitró vezérlő computer. 230.000 Ft
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Dozer Cossija

Post by gigford »

ezen a képen próbálom mutatni, hogy a szívósor kialakítása miatt, minimum két injektor kéne, de sajnos akkor sem tökéletes az eloszlás. A legtöbb anyagot az 1. és 4. henger kapná, a 3. és 6. alig valamit. És ebből baj lehet.
cossinitro.jpg
Nagyon kevés szívósor kialakítás kedvez a szimpla fúvókás nitrónak, a legjobb lenne a hengerenkénti, de az meg nem ócsó...

A legnagyobb ellensége a motornak nitrózáskor, ha egyenetlenül oszlik el a keverék és akkor olvadoznak a dugattyúk.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Dozer Cossija

Post by gigford »

Nekem is mostmár két oldalról van egy-egy fúvóka, hogy minél jobb legyen az eloszlás.
duplanitro.JPG
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: Dozer Cossija

Post by ittyu »

Dozer wrote:A kozé blokk SEMMIBEN sem tér el a sima 2,9 től bármilyen hihetetlen, főtengely csapágyak is ugyanazok, csupán nincsenek ráfúrva a blokkra a vezérlés emelőrúdjainak lyukai, de a helyuk is megvan, még az eredeti vezértengely csapágyai is benne vannak, csak itt nem bütyköstengely van beledugva hanem egy sima, aminek a végén az olajpumpakihajtás van....
akkor elnézést kérek!!!!
engem anno kioktattak a korneren, hogy a 2motornak semmi köze 1máshoz. :roll:
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Dozer Cossija

Post by Dozer »

rosszul tették....

Gogford:

A nitrórendszer úgy lesz kialakítva hogy tökéletes legyen ha hengerenként kell akkor úgy lesz...majd utánaolvasok úgyis még a témának mielőtt beleteszem a cuccot...

Kovácsolt dugók és hajtókarok lesznek benne, remélhetőleg olvadozni semmi nem fog...:-)
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Dozer Cossija

Post by Hattyu »

ittyu wrote:
Dozer wrote:A kozé blokk SEMMIBEN sem tér el a sima 2,9 től bármilyen hihetetlen, főtengely csapágyak is ugyanazok, csupán nincsenek ráfúrva a blokkra a vezérlés emelőrúdjainak lyukai, de a helyuk is megvan, még az eredeti vezértengely csapágyai is benne vannak, csak itt nem bütyköstengely van beledugva hanem egy sima, aminek a végén az olajpumpakihajtás van....
akkor elnézést kérek!!!!
engem anno kioktattak a korneren, hogy a 2motornak semmi köze 1máshoz. :roll:
Ezért írok már ritkán a cornerre......
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: Dozer Cossija

Post by CapriTurbo »

Kép 002 2.jpg
Post Reply