2.3 v6 segitség kellene

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Tibi wrote::w: azzzzziggennnn
Sásdi a verda?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

taunus73sw wrote:
bogyo28 wrote:Ha a magyar papirban hivatalosan van 1.6-os moci, akkor a német papir nem számít. Ha nagyobb mocit akarsz bele, és le is akarod papirozni, kell venni egy nagyobb mocit, a legegyszerübb az eset ha capriból van. Kell kérni egy átépítési engedéjt. Összerakni az autót, elmegy levizsgázni és utánna átírják a forgalmiba az okmányirodán. Akkor vagy kicsit nagyobb gondban, ha nem csak a mocit cserélte le az elöző matador. Én ugyanis gyárilag 1.6-os caprit vettem anno, és a 2.8 átépítéshez ki kellett cserélni a váltót, a kardánt, a hátsó hidat és a kipuff rendszert. Ha szerncséd van csak egy váltóharang, moci és kipuff rendszer csere. Akkor hozd el az MK II-öt töle, hga az V6-os volt, és megvan benne a kardán, difi, váltó stb, mert akkor csak egy mocit kell szerezned, az meg elég egyszerü.

Bogyó
Bocs Bogyó, de a Regadót elhagytad. Ez most 500 000 Ft a fenti csere esetén, és megfizetése nélkül nincs motorcsere:(

A regadó csak első Mo.-i üzembehelyezésnél kell, ennek meg már eleve van magyar forgalmija meg műszaki is van, tehát nem kell regadó.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

sajnos én is úgy tudom, hogy ha más sávba eső motort raksz bele, akkor kell regadó is :evil:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

gizmo wrote:sajnos én is úgy tudom, hogy ha más sávba eső motort raksz bele, akkor kell regadó is :evil:
a más sávba eső motor mit jelent? s4ből v6?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
gizmo wrote:sajnos én is úgy tudom, hogy ha más sávba eső motort raksz bele, akkor kell regadó is :evil:
a más sávba eső motor mit jelent? s4ből v6?
Vagy akár v6 2l-ből v6 2,3l
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

gigford wrote:
gizmo wrote:sajnos én is úgy tudom, hogy ha más sávba eső motort raksz bele, akkor kell regadó is :evil:
a más sávba eső motor mit jelent? s4ből v6?
Szóval:a Regadó ccm-szerint van meghatározva. Az nem érdekes a kib.... kormányunknak, hogy te egy már 20 éve itthon tárolt motort raksz bele a gépedbe.
A lényeg. Ha a regadó táblázatban a két motor külön kategóriába esik, és abban Ft külömbség van, azt sajnos fizetni kell. Úgy jársz jól, ha pl Euro 1 es 2000-es motor helyett Euro 3-as 2,8-at raksz bele katalizátorral, akkor a táblázat szerint pl alig van külömbség, és csak azt kell fizetned. De visszaalakításkor viszont fizetned kell megint :twisted: :evil: :evil: :evil:

De most mindenki azt rebesgeti, hogy talán jövőre eltörlik ezt a rendszert, és akkor nem lesz regadó. Tehát várni kell a papírozással:(
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Kola
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 218
Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar-Kismaros

Post by Kola »

Szasz!

Az MKII engem is érdekel, persze az elsőbbség az elsőnek rájarepülő kollégáé (German Capri). Meg osztozhatunk is ám azon ha neki sem kell minden...
Esetleg ha külön csak az MKII-től vállna meg (így a te válladról is leveszünk egy terhet) gondolom az is ok, vagy ha neked az általad kinézett nem fog kelleni akkor passzints légyszi egy kontaktot.

Ja! Meg persze képeket akár ide, akár pü, akár mail, vagy link, vagy mittudoménmi.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

taunus73sw wrote:
bogyo28 wrote:Ha a magyar papirban hivatalosan van 1.6-os moci, akkor a német papir nem számít. Ha nagyobb mocit akarsz bele, és le is akarod papirozni, kell venni egy nagyobb mocit, a legegyszerübb az eset ha capriból van. Kell kérni egy átépítési engedéjt. Összerakni az autót, elmegy levizsgázni és utánna átírják a forgalmiba az okmányirodán. Akkor vagy kicsit nagyobb gondban, ha nem csak a mocit cserélte le az elöző matador. Én ugyanis gyárilag 1.6-os caprit vettem anno, és a 2.8 átépítéshez ki kellett cserélni a váltót, a kardánt, a hátsó hidat és a kipuff rendszert. Ha szerncséd van csak egy váltóharang, moci és kipuff rendszer csere. Akkor hozd el az MK II-öt töle, hga az V6-os volt, és megvan benne a kardán, difi, váltó stb, mert akkor csak egy mocit kell szerezned, az meg elég egyszerü.

Bogyó
Bocs Bogyó, de a Regadót elhagytad. Ez most 500 000 Ft a fenti csere esetén, és megfizetése nélkül nincs motorcsere:(
amikor én csináltattam (kb 3 éve) akkor még nem volt regadó, ezért ezt nem tudtam. egy egyszerü motorcseréhez is kell? mert akkor érdemes megtartani az eredeti mocit, azzal mehet vizsgára, a vizsgák köszti két évre meg mehet bele ami kell...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

A motorszámot nem nézik már műszakivizsgán, mióta beléptünk az euba már nem kötelező.
Csak eredetvizsgán nézik, hogy egyezik-e. Tehát ha megvan az eredetvizsga akkor már nincs vele gond, én két éve úgy járok vele, hogy nem írattam át a 2.3at 2.8ra....

Ha eladnám,akkor lenne gáz,de nem kell eladni! :)
Gobbo
márokosanistudnézni
Posts: 62
Joined: Mon Sep 19, 2005 7:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Gobbo »

Sziasztok!

Egy kerdes merult fel bennem:

Neztem a 2.3-as es a 2.8-as Capri arakat es kb 2x olyan draga a nagyobb motoros. A dillema pedig az lenne, hogy fol lehet-e tuningolni a 2.3-as motort, hogy a teljesitmenye megkozelitoleg egyenlo legyen a 2.8-assal, mert akkor inkabb 2.3-ast vennek mivel abbol altalaban nagyobb a valasztek...

koszi,

Gobbo
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

A lényeg hogy V6-ost vegyél, aztán később átalakítás nélkül beledobhatsz egy 2.8-as mocit! :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

a 2,8as injektora rátehető a 2,3 asra is 2,8 v6 szívósorral.
Az is plusz 20 LE! Tuning hengerfej, veztebgely, meg persz turbóó!
:P
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

streetracer21 wrote: Tuning hengerfej, veztebgely, meg persz turbóó!
:P
De akkor már kézenfekvőbb egyből egy 2.8-as mocit berakni, és élből van 21+lovacska. Aztán jöhet a többi finomság! :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

okosak vagytok, csak azt nem mondjatok el, hogy miert is dragabb valojaban a 2.8-as:)

azert, mert a 2.8i a maga koranak a fullos verzioja volt, na nem kenyelemben, hanem extrakban. ez ugyebar a masfelszer erosebb motor, a sibedach, J-B belulrol allithato tukrok, 7 collos alufelni, bilstein futomu, vastagabb stabilizator, egylapos hatso rugo, 5 sebesseges valto, extra karpitok, fenyszoromoso, etc etc... fel sem lehet sorolni.
Gobbo
márokosanistudnézni
Posts: 62
Joined: Mon Sep 19, 2005 7:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Gobbo »

Hello!

Koszi az infokat :) . Mar csak annyi lenne, hogy kb mennyi lehet a 2.3-as tuningolasa (anyagilag). Megeri inkabb venni egy 2.8-ast mert tuning utan u.o. vagyok anyagilag?

sziasztok,

Gobbo
Post Reply