2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Most nézem nincs is Mk3-as 2,8 karbi, csak turboval 81-től 82-ig.
MK1 74-től Usa modell
Mk2 75-től 77-ig szintén usa
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

nezegetem a burtonpower honlapjat es 2.8hoz van non ballasted meg ballasted high perf gyujtotrafo. Mi a kulonbseg a ketto kozott?

https://www.burtonpower.com/default.aspx

ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:nezegetem a burtonpower honlapjat es 2.8hoz van non ballasted meg ballasted high perf gyujtotrafo. Mi a kulonbseg a ketto kozott?

https://www.burtonpower.com/default.aspx

ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
forditsd le:)

amugy az a kulonbseg, hogy az egyik az olyan rendszerekhez van, amiknel nagy az ingadozas inditozaskor, a masik pedig olyanokhoz, ahol egy kulon szerkezet kikuszoboli a nagy ingadozast.
nem teljesen vagyok kepben, forditani nem tudok vmi jol.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Majd megkerdezem mailban a burtonpowereseket, hogy 2.8ihez melyik kell aztan ok biztosan tudjak.
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.

Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.

gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Majd megkerdezem mailban a burtonpowereseket, hogy 2.8ihez melyik kell aztan ok biztosan tudjak.
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.

Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.

gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
az a doboz tulképpen vezérli a gyujtást. a megszokitó helyén egy jeladó van, ennek a jeléböl vezérli a trafót. itt a doboz és a jeladó helyettesíti a megszakitót. a doboz gyárilag 2 pozitivot kap, egyiket a gyujtásról a másikat az inditozásról, igy ha inditozás közben leesik a fesz, akkor is rendesen tud müködni, lesz iszkra. nem tul tudományos, de gondolom érthető...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Oke, koszi, most mar vilagos a szurke doboz! :)

Az msd ceg ajanl univerzalisan beepitheto gyujtasvezerlo dobozkat,olyasmit mint ez a motorcraft.
Meg nyar elejen lattam egy lada samaraban ilyen msdt, tehat europai verdakba is bele lehet epiteni ilyet ezek szerint.

Itt van nemi info errol a tipusrol:


Operating Voltage: +10-18 VDC Negative Ground
Current Requirements: 5 Amps-5,000 RPM
10 Amps-10,000 RPM
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Spark Duration: 20° Crankshaft Rotation
Energy Output Max: 105-115 mJ Per Spark
Weight and Size: 2.75 lbs, 8"Lx3.5"Wx2.25"H
Voltage Output Max: Primary: 460-480 Volts
Secondary: 45,000 Volts (Blaster Coil)

Ez akkor kb olyan mint a motorcraftos doboz?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gondolom igen, csak ez valami univerzális kütyü. pl olyan kocsiba, amiben nem volt gyárilag. capriba nem biztos hogy megéri lecserélni a dobozt. alapból inkább gyertya, gyertyakábel és trafó ami cserélendő. nekem pl splitfire gyertya van benn, de a kábelszetre már sokaltam a pénzt. amit egy ilyen combosabb dobozra elköltenél, abbol sokkal jobb dolgokat is lehet venni a mociba.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Ha hazajovok, a motorba nagy veztengelyt meg konnyitett acel lendkereket akarok, azert gondolom, hogy egy nagy tengely igenyli mar a magasabb szintu gyujtast.
De azzal az msds dobozkaval lehet nem fogok foglalkozni.

Krisztian rendelt amerikabol holley high perf trafot, nem tudja valaki az mekkora feszultseget nyom?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha jól tudom a Holley cég nem gyárt elektonikát, max ami a holley commanderben van.
De a legtöbb high performance trafó max kimenő teljesítménye 40000-48000v között van ( de van 37000v-os és 55000v-os is).
Az Msd elektronikák kis része( economy/street széria) univerzálisak a többi (pl: street performance,drag racing széria) annyiban különbözik, hogy a doboz a jelet nem az elosztófejből veszi, hanem külön jeladóról ami a főtengelyen van( az előgyújtást a fordulatszám tiltást egy külön chip végzi, persze az újabbak programozhatóak). De ezt pontosan leírja az Msd, hogy melyik elektronikához milyen trafó stb való.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Akkor az univerzalis msd gyujtasok miben jobbak a hagyomanyosnal?
Azt olvastam en is hogy a komolyabb drag meg sport verziokkal lehet varialni a gyujtason+kulonbozo beallitasokon,de a hagyomanyos akkor miben ad tobbet?
Meg a legtobb ilyen msds gyujtas computeres verdahoz valo szerintem, mert csak a computeren keresztul lehet belenyulni a dolgokba.
A fotengengelyrol valo jel levetel az hogy muxik? A fordulatszammero is onnan veszi a jelet talan?

A gyertya,kabel,trafo tuningot ertem, de ezt az univerzalis msdt nem nagyon...
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Az univerzális, mint ahogy Bogyó is írta, a megszakítós gyújtást váltja fel.
Persze náluk gondolnak a régi autósokra is.
Az Msd streetperformance gyújtásmodulok már tartalmaznak chipet, ami az egész gyújtást vezérli computertől függetlenül.( tehát még egy Zsuk-ra is rárakhatod). A drag és a circle track racing modulok ennél sokkal okosabbak, softveresen variálhatóak, amit persze az áruk is tükröz.

Image
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

ha már tuning: http://www.crapconversions.co.uk/ persze nem alap 2.8i :twisted:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Elég olcsón dolgoznak a srácok :cry:


http://www.hsi-motorsport.com/hsi_start_E.html
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Torrente

Post by Torrente »

hát kiváncsi lennék, hogy az a capri cosworth 24 V mibe fájhat:))))

elég szép a kicsike...
Torrente

Post by Torrente »

de a porsche fék sem egyszerű...
Post Reply