2,8i tuning
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
nezegetem a burtonpower honlapjat es 2.8hoz van non ballasted meg ballasted high perf gyujtotrafo. Mi a kulonbseg a ketto kozott?
https://www.burtonpower.com/default.aspx
ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
https://www.burtonpower.com/default.aspx
ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
forditsd le:)gigford wrote:nezegetem a burtonpower honlapjat es 2.8hoz van non ballasted meg ballasted high perf gyujtotrafo. Mi a kulonbseg a ketto kozott?
https://www.burtonpower.com/default.aspx
ignition&electrical/ignition coils/cologne 2.8
amugy az a kulonbseg, hogy az egyik az olyan rendszerekhez van, amiknel nagy az ingadozas inditozaskor, a masik pedig olyanokhoz, ahol egy kulon szerkezet kikuszoboli a nagy ingadozast.
nem teljesen vagyok kepben, forditani nem tudok vmi jol.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Majd megkerdezem mailban a burtonpowereseket, hogy 2.8ihez melyik kell aztan ok biztosan tudjak.
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.
Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.
gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.
Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.
gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
az a doboz tulképpen vezérli a gyujtást. a megszokitó helyén egy jeladó van, ennek a jeléböl vezérli a trafót. itt a doboz és a jeladó helyettesíti a megszakitót. a doboz gyárilag 2 pozitivot kap, egyiket a gyujtásról a másikat az inditozásról, igy ha inditozás közben leesik a fesz, akkor is rendesen tud müködni, lesz iszkra. nem tul tudományos, de gondolom érthető...gigford wrote:Majd megkerdezem mailban a burtonpowereseket, hogy 2.8ihez melyik kell aztan ok biztosan tudjak.
Kar hogy nem irjak oda melyik mekkora feszultseget produkal vagy hogy milyen merteku motortuninghoz (gondolom a legfontosabb tenyezo hogy mekkorara van fokolva a tengely) milyen egyeb gyujtastuning ajanlott.
Lattam meg kulonbozo vastagsagu gyertyakabeleket meg ami a trafotol megy a gyujtaselosztohoz, 8, 8.5, meg 10mm vastagsaguakat aranyosan dragabb a vastagabb.
gyujtastuningnal lehet a gyertyat, a kabeleket ,a trafot cserelni nagyobb teljesitmenyure meg meg mit lehet egy szivo 2.8i eseteben gyujtastuning teren elvegezni?
Az a szurke kis doboz szeruseg amin a Motorcraft felirat van 2.8inel,az tulkeppen mi celt szolgal?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Oke, koszi, most mar vilagos a szurke doboz! :)
Az msd ceg ajanl univerzalisan beepitheto gyujtasvezerlo dobozkat,olyasmit mint ez a motorcraft.
Meg nyar elejen lattam egy lada samaraban ilyen msdt, tehat europai verdakba is bele lehet epiteni ilyet ezek szerint.
Itt van nemi info errol a tipusrol:
Operating Voltage: +10-18 VDC Negative Ground
Current Requirements: 5 Amps-5,000 RPM
10 Amps-10,000 RPM
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Spark Duration: 20° Crankshaft Rotation
Energy Output Max: 105-115 mJ Per Spark
Weight and Size: 2.75 lbs, 8"Lx3.5"Wx2.25"H
Voltage Output Max: Primary: 460-480 Volts
Secondary: 45,000 Volts (Blaster Coil)
Ez akkor kb olyan mint a motorcraftos doboz?
Az msd ceg ajanl univerzalisan beepitheto gyujtasvezerlo dobozkat,olyasmit mint ez a motorcraft.
Meg nyar elejen lattam egy lada samaraban ilyen msdt, tehat europai verdakba is bele lehet epiteni ilyet ezek szerint.
Itt van nemi info errol a tipusrol:
Operating Voltage: +10-18 VDC Negative Ground
Current Requirements: 5 Amps-5,000 RPM
10 Amps-10,000 RPM
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Spark Duration: 20° Crankshaft Rotation
Energy Output Max: 105-115 mJ Per Spark
Weight and Size: 2.75 lbs, 8"Lx3.5"Wx2.25"H
Voltage Output Max: Primary: 460-480 Volts
Secondary: 45,000 Volts (Blaster Coil)
Ez akkor kb olyan mint a motorcraftos doboz?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
gondolom igen, csak ez valami univerzális kütyü. pl olyan kocsiba, amiben nem volt gyárilag. capriba nem biztos hogy megéri lecserélni a dobozt. alapból inkább gyertya, gyertyakábel és trafó ami cserélendő. nekem pl splitfire gyertya van benn, de a kábelszetre már sokaltam a pénzt. amit egy ilyen combosabb dobozra elköltenél, abbol sokkal jobb dolgokat is lehet venni a mociba.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Ha hazajovok, a motorba nagy veztengelyt meg konnyitett acel lendkereket akarok, azert gondolom, hogy egy nagy tengely igenyli mar a magasabb szintu gyujtast.
De azzal az msds dobozkaval lehet nem fogok foglalkozni.
Krisztian rendelt amerikabol holley high perf trafot, nem tudja valaki az mekkora feszultseget nyom?
De azzal az msds dobozkaval lehet nem fogok foglalkozni.
Krisztian rendelt amerikabol holley high perf trafot, nem tudja valaki az mekkora feszultseget nyom?
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Ha jól tudom a Holley cég nem gyárt elektonikát, max ami a holley commanderben van.
De a legtöbb high performance trafó max kimenő teljesítménye 40000-48000v között van ( de van 37000v-os és 55000v-os is).
Az Msd elektronikák kis része( economy/street széria) univerzálisak a többi (pl: street performance,drag racing széria) annyiban különbözik, hogy a doboz a jelet nem az elosztófejből veszi, hanem külön jeladóról ami a főtengelyen van( az előgyújtást a fordulatszám tiltást egy külön chip végzi, persze az újabbak programozhatóak). De ezt pontosan leírja az Msd, hogy melyik elektronikához milyen trafó stb való.
De a legtöbb high performance trafó max kimenő teljesítménye 40000-48000v között van ( de van 37000v-os és 55000v-os is).
Az Msd elektronikák kis része( economy/street széria) univerzálisak a többi (pl: street performance,drag racing széria) annyiban különbözik, hogy a doboz a jelet nem az elosztófejből veszi, hanem külön jeladóról ami a főtengelyen van( az előgyújtást a fordulatszám tiltást egy külön chip végzi, persze az újabbak programozhatóak). De ezt pontosan leírja az Msd, hogy melyik elektronikához milyen trafó stb való.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Akkor az univerzalis msd gyujtasok miben jobbak a hagyomanyosnal?
Azt olvastam en is hogy a komolyabb drag meg sport verziokkal lehet varialni a gyujtason+kulonbozo beallitasokon,de a hagyomanyos akkor miben ad tobbet?
Meg a legtobb ilyen msds gyujtas computeres verdahoz valo szerintem, mert csak a computeren keresztul lehet belenyulni a dolgokba.
A fotengengelyrol valo jel levetel az hogy muxik? A fordulatszammero is onnan veszi a jelet talan?
A gyertya,kabel,trafo tuningot ertem, de ezt az univerzalis msdt nem nagyon...
Azt olvastam en is hogy a komolyabb drag meg sport verziokkal lehet varialni a gyujtason+kulonbozo beallitasokon,de a hagyomanyos akkor miben ad tobbet?
Meg a legtobb ilyen msds gyujtas computeres verdahoz valo szerintem, mert csak a computeren keresztul lehet belenyulni a dolgokba.
A fotengengelyrol valo jel levetel az hogy muxik? A fordulatszammero is onnan veszi a jelet talan?
A gyertya,kabel,trafo tuningot ertem, de ezt az univerzalis msdt nem nagyon...
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Az univerzális, mint ahogy Bogyó is írta, a megszakítós gyújtást váltja fel.
Persze náluk gondolnak a régi autósokra is.
Az Msd streetperformance gyújtásmodulok már tartalmaznak chipet, ami az egész gyújtást vezérli computertől függetlenül.( tehát még egy Zsuk-ra is rárakhatod). A drag és a circle track racing modulok ennél sokkal okosabbak, softveresen variálhatóak, amit persze az áruk is tükröz.

Persze náluk gondolnak a régi autósokra is.
Az Msd streetperformance gyújtásmodulok már tartalmaznak chipet, ami az egész gyújtást vezérli computertől függetlenül.( tehát még egy Zsuk-ra is rárakhatod). A drag és a circle track racing modulok ennél sokkal okosabbak, softveresen variálhatóak, amit persze az áruk is tükröz.

1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
ha már tuning: http://www.crapconversions.co.uk/ persze nem alap 2.8i 

- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest